- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Maşinile recuperate de unele firme de leasing, scoase la vânzare
Compania de leasing operaţional Fleet Management Services (FMS) va scoate la vânzare maşinile recuperate de Alpha Leasing, Ţiriac Leasing şi AT Leasing de la clienţii intraţi în incapacitate de plată, în cadrul unui centru logistic de 3.000 de metri pătraţi pe care-l va deschide în acest an.
Maşinile recuperate de unele firme de leasing, scoase la vânzare (Imagine: Mediafax Foto)
"Acolo vom depozita maşini pe care le scoatem la vânzare, provenite de la clienţii cărora le oferim servicii de management de flote sau maşini care se întorc la noi în urma contractelor de leasing operaţional, dar poate fi maşina oricui care vrea s-o vândă", a declarat agenţiei MEDIAFAX directorul executiv al FMS, Daniel Ivan.
El a arătat că are deja înţelegeri cu două-trei firme de leasing financiar, respectiv Alpha Leasing, Ţiriac Leasing şi AT Leasing, pentru a le expune spre vânzare maşinile recuperate de la clienţi rău-platnici, care totalizează circa 200 de unităţi, în special autoturisme.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Gala ZF 26 de ani. Gerard Baker, bancher, jurnalist, editor global WSJ: Alegerea lui Trump în SUA reprezintă un moment transformaţional prin care ordinea mondială liberală este răsturnată. Ce înseamnă votul pentru Trump pentru Europa, pentru România şi pentru războiul din Ucraina?
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
FMS va furniza clienţilor pe acest segment de activitate, contra unei taxe de circa 50 de euro pe lună, servicii de depozitare a maşinii scoase la vânzare, promovare pe site-uri web, pază, spălare, întreţinere şi pornirea motorului o dată pe săptămână. Tariful perceput poate fi unul fix sau un comision la succes.
"Anul trecut în noiembrie, când am gândit acest proiect, am bugetat o investiţie de 80.000-100.000 de euro, însă acum nu mai e valabilă această sumă, întrucât costurile au scăzut. În iulie vom face o rectificare de buget, ocazie cu care vom recalcula la cât se va ridica investiţia pentru centrul logistic", a spus Ivan.
FMS oferă servicii de rent-a-car şi "mini lease"
Pe lângă activităţile principale de leasing operaţional cu servicii incluse şi administrare de flote, compania şi-a extins în aprilie operaţiunile cu servicii de rent-a-car şi "mini lease", care presupune închirieri auto pe o perioadă cuprinsă între 3-12 luni.
Totodată, FMS intenţionează să preia maşinile pe care firmele de leasing financiar încearcă să le relocheze, prin preluarea contractelor de leasing, urmând să le subînchirieze pe termen lung, respectiv să le cedeze clienţilor în leasing operaţional.
Clientul îşi vinde maşina companiei de leasing, după care o închiriază de la aceasta
Anul trecut, compania a comercializat 200 de maşini în leasing operaţional, iar pentru 2009 şi-a bugetat 300 de unităţi.
"La feed-back-ul pozitiv pe care îl avem din partea companiilor, în urma ofertelor făcute, dacă s-ar decide toţi să încheie contractele, ar trebui să semnăm în două zile pentru 80-100 de maşini în leaisng operaţional. Deocamdată suntem într-un stand-by avansat", a menţionat directorul FMS.
El spune că, deşi compania şi-a început activitatea în domeniul managementului de flote, în ultimele luni nu au mai existat solicitări pentru aceste servicii, clienţii cerând în special leasing operaţional şi sale&lease-back, prin care clientul îşi vinde maşina companiei de leasing, după care o închiriază de la aceasta.
FMS negociază în prezent cu un client pentru un sale&lease-back care vizează 150 de maşini, cu o valoare totală de 1,5 milioane de euro.
Compania gestionează în prezent circa 2.000-2.100 de maşini, în scădere de la 2.800 de unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut, din cauza pierderii a doi clienţi care au intrat în insolvenţă, aceştia cumulând împreună 400 de maşini, şi pe fondul redimensionării parcurilor auto ale clienţilor existenţi. Pentru acest an, firma estimează că va ajunge la 2.500 de maşini aflate în administrare.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO