Maşinile vor fi „un telefon mobil pe roţi”. Motorul nu mai este partea importantă, iar lupta reală se dă pe software. Europa pierde cursa

  • Grupurile auto globale, de la Toyota şi Volkswagen la General Motors, au rămas în urma Tesla şi a rivalilor chinezi în ceea ce priveşte dezvoltarea de software esenţial pentru alimentarea vehiculelor lor, ameninţându-le capacitatea de a-şi asigura profituri mai mari în era vehiculelor electrice.
  • Accentul s-a mutat de la motoare superioare la software care va controla totul, de la baterii şi caracteristici de siguranţă la tehnologia de auto-conducere şi conectivitate.
Urmărește
12675 afișări
Imaginea articolului Maşinile vor fi „un telefon mobil pe roţi”. Motorul nu mai este partea importantă, iar lupta reală se dă pe software. Europa pierde cursa

Maşinile vor fi „un telefon mobil pe roţi”. Motorul nu mai este partea importantă, iar lupta reală se dă pe software. Europa pierde cursa în construcţia de maşini

Cel mai recent clasament al performanţei digitale a grupurilor auto realizat de firma de consultanţă Gartner arată că doar trei producători auto tradiţionali - Ford, GM şi BMW - se află în top 10, în timp ce restul sunt dominaţi de Nio, Xpeng şi BYD din China şi de start-up-uri din SUA, inclusiv Tesla, Rivian şi Lucid, relatează FT
 
„Indicele anual al constructorilor de automobile digitale” subliniază modul în care marii jucători din industrie, inclusiv Volkswagen şi Toyota, s-au străduit să ţină pasul cu schimbările, în care accentul s-a mutat de la motoare superioare la software care va controla totul, de la baterii şi caracteristici de siguranţă la tehnologia de auto-conducere şi conectivitate.
 
„Este o tranziţie dificilă, cu siguranţă”, care a necesitat atât «o schimbare de mentalitate . . . cât şi o schimbare de tehnologie», a declarat Anders Bells, directorul de inginerie şi tehnologie al Volvo Cars, în timp ce grupul suedez deţinut de Geely a lansat noul său vehicul sport electric la începutul acestei luni.
 
Mult-aşteptatul EX90 este echipat cu software avansat şi cipuri Nvidia care permit maşinii sale să devină mai bună şi mai sigură în timp. Cu toate acestea, întârzierile şi problemele cu care s-a confruntat Volvo în dezvoltarea unui sistem de calcul centralizat au însemnat absenţa evidentă a unor caracteristici importante disponibile în multe EV-uri existente, cum ar fi Apple CarPlay şi încărcarea inteligentă - care vor fi adăugate în viitoarele actualizări de software, la fel ca un smartphone.
 
Cu toate acestea, problemele cu care s-a confruntat Volvo în dezvoltarea noului său autovehicul sunt o fereastră către lupta dificilă cu care se confruntă producătorii auto tradiţionali în încercarea de a reduce costurile şi de a genera mai multe venituri prin construirea de autovehicule în care software-ul este esenţial pentru experienţa de conducere.
 
La începutul anului, compania franceză Renault a anulat planurile de listare a acţiunilor noii sale afaceri în domeniul vehiculelor electrice şi al software-ului, pe fondul încetinirii creşterii vânzărilor de automobile cu baterii la nivel mondial. Dar unitatea Ampere rămâne pe drumul cel bun pentru a lansa primul său vehicul definit de software - pe care directorul său executiv Luca de Meo l-a descris ca fiind „un telefon mobil pe roţi” - în 2026. De asemenea, îşi propune să genereze 40 % din profitul generat de maşină pe parcursul ciclului său de viaţă din software până în 2030, faţă de 10 % în prezent.
 
Producătorii de automobile s-au bazat în mod tradiţional pe inginerii interni pentru dezvoltarea tehnologiei şi a software-ului. Cu toate acestea, ei sunt acum forţaţi să caute în exterior talente de la start-up-uri, precum şi de la grupuri Big Tech precum Apple şi Google, provocând ciocniri culturale şi tensiuni interne.
 
În iunie, Volkswagen a apelat la un contract de software în valoare de 5 miliarde de dolari cu Rivian, un start-up american din domeniul vehiculelor electrice, ca urmare a depăşirii bugetului şi a eşecurilor înregistrate de dezvoltatorul intern de software al constructorului auto german, Cariad, care au condus la întârzieri în lansarea noilor modele.
 
De asemenea, Toyota a avut probleme cu unitatea sa internă de software, Woven, unde pierderile nete au totalizat 126 de miliarde de yeni (888 de milioane de dolari) în ultimii doi ani, au declarat persoane apropiate companiei pentru publicaţia Financial Times. 
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici