Prima pagină » Economic » Legumicultura, între pasiune şi faliment. Aproximativ 20% dintre producătorii de legume proaspete au părăsit piaţa în 2020

Legumicultura, între pasiune şi faliment. Aproximativ 20% dintre producătorii de legume proaspete au părăsit piaţa în 2020

Legumicultura, între pasiune şi faliment. Aproximativ 20% dintre producătorii de legume proaspete au părăsit piaţa în 2020
Laura Albu
10 feb. 2021, 06:42, Economic

Cristian Tudor a fondat în 2014 Microgreens, un business special prin care cultivă microplante. A investit până acum aproximativ 600 de mii de euro în sere şi în acţiunile de cercetare ca să cultive mazăre, ridichi sau floarea-soarelui micro. Produsele lui erau foarte căutate de restaurante, însă de când cu pandemia a ajuns la vânzări de doar 40% din nivelul anilor buni. Aşa că a trebuit să reinventeze momentan afacerea.

CRISTIAN TUDOR – fondator Microgreens: Ele, în prima fază a business-ului nostru, s-au focusat sau le-am direcţionat către chefi, către professional users. Oamenii le-au folosit în mare parte doar pentru plating şi doar bucătarii le-au cumpărat, iar acum ne ducem în zona asta de consum în masă, către oamenii de acasă şi facem aşa numitele petit greens, microplante puţin mai crescute dar vândute într-o formă în care consumatorul este învăţat, ca o salată de exemplu. Pur şi simplu ne-am pus logistica la bătaie şi ne-am transformat comunitatea Microgreens şi bineînţeles, magazinul on-line, într-o băcănie în care am început să vindem tot felul de lucruri.

Restricţiile care au tot închis pieţele, dar şi declinul industriei ospitalităţii au determinat aproape 20% dintre legumicultori să părăsească domeniul anul trecut. Fapt ce s-a văzut şi în importuri. Aurel Tănase, preşedintele Organizaţiei pentru Produse Agroalimentare spune că anul trecut am importat pentru industrializare peste 6.000 de tone de castraveţi şi peste 4.000 de tone de ardei roşii.

AUREL TĂNASE – preşedintele Organizaţiei pentru Produse Agroalimentare: Mijloacele de transport, cu restricţiile care au fost impuse, cu capacitate redusă, cu dezinfecţia mijlocului de transport, costurile cu forţa de muncă au fost destul de ridicate , fapt de s-a răsfrânt în profitul pe care l-au realizat.