- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
McDonald’s a vândut operaţiunile din România. Premier Capital plăteşte 65 milioane de dolari pentru restaurantele McDonald's din România
McDonald’s România, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de restaurante, cu afaceri de circa 100 milioane euro şi cu aproape 70 de unităţi de tip fast-food, şi-a schimbat acţionarul weekend-ul trecut, scrie ZF în ediţia de luni.
McDonald’s a vândut operaţiunile din România (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/ Hepta)
UPDATE - Premier Capital plăteşte 65 milioane de dolari pentru restaurantele McDonald's din România
Compania malteză Premier Capital va plăti 65,33 milioane de dolari pentru preluarea operaţiunilor locale ale grupului american McDonald’s, tranzacţie care include toate cele 67 de restaurante McDonald’s din România, cele 19 cafenele McCafé şi franciza locală a McDonald’s.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Cu ce variante merg PSD şi PNL la consultările de la Cotroceni
-
Războiul din Ucraina. Rusia anunţă că a doborât 42 de drone ucrainene în timpul nopţii
"Suma care trebuie plătită în cadrul tranzacţiei se ridică la un total de 65,3 milioane de dolari, plătibilă în cea mai mare parte la punerea în aplicare a acordului de achiziţie de acţiuni, urmând ca restul sumei să fie plătită parţial în termen de două luni, iar ultima parte nu mai târziu de 22 ianuarie 2017, conform termenilor acordului", se arată într-un comunicat al Premier Capital, parte a grupului Hili Ventures.
La finele anului trecut, McD Systems of Romania avea active brute de 69,5 milioane de dolari şi profit de 11 milioane de dolari (calculate potrivit standardelor americane GAAP), potrivit datelor furnizate de Premier Capital. McD Systems of Romania este unicul acţionar al McDonald's România.
McDonald’s a anunţat, luni, că transferul către o structură de tip parteneriat pentru dezvoltare reflectă strategia generală de redresare a brandului condusă de preşedintele şi CEO-ul Steve Easterbrook, care include obiectivul pe termen lung de a opera 95% din restaurante în sistem de franciză la nivel global.
"Începând cu 22 ianuarie 2016, Premier Capital a preluat ca proprietate şi operaţiuni toate cele 67 de restaurante McDonald’s din România şi cele 19 cafenele McCafé şi va asigura capitalul necesar pentru a finanţa dezvoltarea McDonald’s în România", arată compania, într-un comunicat.
Daniel Boaje, directorul general al companiei, care îşi va păstra funcţia în cadrul noului parteneriat, a declarat că restaurantele McDonald’s au atras în ultimii 20 de ani investiţii de peste 160 de milioane de euro.
McDonald’s a mai aplicat acest model de business - intrare directă şi apoi transferul operaţiunilor către un francizat - pe mai multe pieţe din Europa de Est, precum Republica Moldova (businessul a fost preluat de omul de afaceri Ilie Năstase), Bulgaria, Georgia sau Azerbaidjan.
Americanii au local 67 de restaurante cu afaceri de aproape 100 milioane de euro, fiind de departe cel mai mare jucător local de pe piaţa de restaurante. McDonald’s deţine de astfel 10% din toată
piaţa locală de restaurante.
Pentru Premier Capital din Malta, România devine a şasea piaţă unde compania deţine franciza McDonald’s şi va fi totodată şi cea mai mare, în contextul în care local sunt deschise 67 de unităţi sub brandul fast-food. Prin comparaţie, în toate celelalte cinci pieţe sunt circa 60 de restaurante, potrivit site-ului Premier Capital. Compania malteză are licenţa de dezvoltare de restaurante McDonald's şi pentru Malta, Estonia, Letonia, Lituania şi Grecia.
Achiziţia McDonald’a România a fost facilitată de BRD Groupe Société Générale, mai arată retailerul.
Lanţul de tip fast-food McDonald’s, intrat pe piaţa locală cu un restaurant în Piaţa Unirii în 1995, este singurul nume străin de pe piaţa locală a restaurantelor care a venit direct, rivalii de la KFC, Pizza Hut şi Subway operându-şi business-urile din România în sistem de franciză.
McDonald’s a mai aplicat acest model de business - intrare directă şi apoi transferul operaţiunilor către un francizat - pe mai multe pieţe din Europa de Est, precum Republica Moldova (businessul a fost preluat de omul de afaceri Ilie Năstase), Bulgaria, Georgia sau Azerbaidjan.
McDonald’s a realizat o mişcare de acest gen şi în America de Sud, când un singur francizat a preluat toate cele circa 1.800 de localuri de pe continent. Această politică se aplică de regulă pieţelor unde sunt deschise sub 150 de unitaţi.
Încheierea unui astfel de acord înseamnă că în buzunarele americanilor vor intra câteva zeci de milioane de euro, scrie ZF.
Pe lângă suma obţinută pentru transferul de business, Mc Donald’s va încasa de la francizat şi procente din cifra de afaceri anuală, care în prezent se apropie de 100 de milioane de euro. O tranzacţie prin care un francizat preia toată reţeaua din România înseamnă pentru americani venituri mai mici, dar şi cheltuieli mai mici.
Astfel, la nivel de profit, gigantul McDonald’s ar putea avea de câştigat, mai ales că în ultimii ani rezultatele nete ale companiei au fost mai slabe pe piaţa locală.
În momentul unui astfel de transfer, în cazul în care McDonald’s găseşte partener, dacă noul francizat are experienţă în domeniu, el va prelua toată afacerea. În caz contrar, directorul general va primi un număr de acţiuni pentru a rămâne în companie şi pentru a se asigura continuitatea businessului, potrivit unor surse din piaţă.
În cazul actual compania Premier Capital are deja experienţă în domeniu, deţinând franciza McDonald’s pe cinci pieţe.
Totuşi, Daniel Boaje, românul care a condus McDonald’s România în ultimii cinci ani, a primit 10% din acţiunile McDonald’s România, potrivit surselor ZF.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO