- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
McDonald's, Adobe şi Syngenta, cei mai buni angajatori din România
McDonald's, Adobe şi Syngenta oferă cele mai bune condiţii de muncă din România, angajaţii considerând că sunt plătiţi şi valorificaţi corespunzător, potrivit studiului Best Employers 2008/2009 realizat de firma de cercetare Hewitt Associates.
McDonald's, Adobe şi Syngenta, cei mai buni angajatori din România
Clasamentul, prezentat luni, într-o conferinţă de presă, a fost realizat pe două secţiuni, respectiv firme mici şi mijlocii şi firme mari.
La capitolul firme mari, McDonald's este urmată în top de Provident, din domeniul serviciilor financiare, de Henkel - bunuri de consum, Holcim - materiale de construcţii şi Macromex - distribuţie bunuri de consum.
În ceea ce priveşte clasificarea firmelor mici şi mijlocii care oferă cele mai bune condiţii de muncă, prima poziţie este ocupată de Adobe şi Syngenta care au obţinut scoruri similare, pe locurile următoare fiind plasate casa de avocatură Ţuca, Zbârcea&Asociaţii, Microsoft şi Neogen - ambele din domeniul IT.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Studiul Best Employers a fost realizat de Monday Insight Consulting, partener strategic al Hewitt Associates, în parteneriat media cu Ziarul Financiar, cu participarea a 50 de companii, cu peste 12.800 de angajaţi şi 417 manageri.
Clasamentul a fost realizat în funcţie de scorul obţinut în urma analizei răspunsurilor la trei chestionare, respectiv cel de satisfacţie a angajaţilor, de leadership şi chestionarul de audit al resurselor umane. Factorul cu cea mai mare importanţă în stabilirea clasamentului final este implicarea angajaţilor, care are o pondere de 60% în scorul final.
Astfel, în cazul companiilor desemnate cei mai buni angajatori, 65% dintre angajaţi consideră că managementul îi tratează ca pe cel mai valoros bun al firmei, în timp ce 67% spun că managementul este deschis şi sincer în comunicare. În cazul restului participaţilor, doar 38% dintre angajaţi se simt valorificaţi, iar 46% percep managementul ca sincer şi deschis în comunicare.
Referitor la pachetul de compensaţii şi beneficii, în cazul celor mai buni angajatori, 57% dintre respondenţi spun că salariul este adecvat contribuţiei pe care o au în companie, 63% înţeleg modul în care sunt determinate schimbările salariale, iar 69% consideră că sunt apreciaţi adecvat pentru contribuţiile şi realizările lor. Pentru ceilalţi participanţi doar 31%, 35% şi 45% dintre angajaţi sunt mulţumiţi de salariu, înţeleg schimbările salariale şi se simt apreciaţi.
Un alt criteriu care a făcut diferenţa între cei mai buni angajatori şi ceilalţi participanţi la studiu a fost că 87% dintre respondenţi consideră firma ca un bun loc de muncă în regiune, iar 76% că valorile firmei corespund cu ale lor.
Totodată, informarea cu privire la schimbările din organizaţie şi luarea în considerare a opiniilor şi sugestiilor angajaţilor în procesul de decizie din firmă sunt indicate de 65% şi, respectiv, 57% din personalul intervievat.
Studiul Best Employers mai relevă că angajaţii români sunt satisfăcuţi de relaţiile cu colegii, de imaginea companiei şi de mediul de lucru, în timp ce factorii de insatisfacţie sunt salariul, valorizarea oamenilor şi oportunităţile de carieră.
"Factorii de insatisfacţie au influenţă asupra nivelul de implicare a angajaţilor. Acesta poate creşte semnficativ dacă angajaţii ştiu ce oportunităţi de carieră au în companie, dacă sunt valorizaţi şi dacă ştiu cum sunt determinate schimbările salariale", a declarat, Monica Carligea, project manager Best Employers România.
Din studiu a mai rezultat că aproape jumătate dintre angajaţii care au răspuns la chestionar consideră că nu au toate informaţiile când au loc schimbări în firmă.
"Această lipsă de informare are ca rezultat o stare de confuzie, de nesiguranţă. Asta se reflectă în faptul că 45% dintre angajaţi îşi fac griji pentru locul de muncă. Ne întrebăm în acest context, dacă angajaţii au probleme cu salariul sau o problemă de comunicare?", a afirmat Carligea.
Rezultatele studiului mai relevă că 41% dintre angajaţi spun că salariul lor este rezonabil şi corect în comparaţie cu cel al colegilor, acelaşi procent apreciind că le sunt acordate bonusuri corespunzătoare prestaţiei şi că sunt bine plătiţi comparativ cu alte firme.
"Mai puţin de jumătate dintre angajaţi spun că primesc informaţii cu privire la modul de calcul al salariilor. Chiar dacă aţi decis să îngheţaţi salariile, acest lucru trebuie comunicat pentru ca angajaţii să vadă că există o bază reală pentru acestă măsură", a adăugat Carligea.
Autorii cercetării apreciază că există discrepanţă între percepţia angajatorilor şi cea a angajaţilor, cea mai mare diferenţă fiind remarcată în viziunea privind oportunităţile de carieră şi promovare a angajaţilor.
Peste 60% dintre manageri cred că organizaţia lor oferă angajaţilor oportunităţi de dezvoltare, în timp ce doar 44% dintre angajaţi consideră acest lucru ca fiind adevarat. În cadrul companiilor Best Employers peste 81% dintre managerii celor mai bune companii consideră acest fapt ca fiind adevărat, şi doar 68% din angajaţi sunt de acord.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36