McDonald's, afectată de criza din Europa şi şomajul din SUA: Profitul şi vânzările companiei, sub estimări

Profitul net al McDonald's a crescut în trimestrul al doilea cu 3,7%, la 1,4 miliarde dolari, iar vânzările au avansat cu 2,4%, la 7,08 miliarde dolari, rezultate sub estimările analiştilor, compania avertizând că situaţia economică dificilă va continua să afecteze afacerile pentru tot restul anului.

Urmărește
5626 afișări
Imaginea articolului McDonald's, afectată de criza din Europa şi şomajul din SUA: Profitul şi vânzările companiei, sub estimări

McDonald's, afectată de criza din Europa şi şomajul din SUA: Profitul şi vânzările companiei, sub estimări (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Acţiunile lanţului de restaurante fast-food au închis luni pe bursa de la New York în scădere cu 2,7%, cel mai abrupt declin din ultimele nouă luni, transmite Bloomberg.

De la începutul anului, titlurile McDonald's au urcat cu 11%, în timp ce indicele S&P 500 Restaurants al sectorului a urcat cu 16%.

Compania încearcă să atragă mai mulţi clienţi prin reducerea preţurilor în SUA şi Europa.

Vânzările restaurantelor McDonald's care funcţionează de cel puţin 13 luni au crescut cu 1%, în linie cu aşteptările analiştilor.

"Există persoane pentru care mâncatul la McDonald's reprezintă o decizie economică, şi nu se duc. Trebuie să vedem o creştere semnificativă a puterii de cumpărare în rândul publicului ţintă", comentează pentru Bloomberg un analist american.

Pentru luna iulie, compania estimează că vânzările vor stagna faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Totodată, McDonald's avertizează că rezultatele vor continua să fie influenţate negativ până la sfârşitul anului de condiţiile economice dificile.

Reprezentanţii companiei au mai precizat că rezultatele au fost limitate şi de deprecierea unor monede străine în raport cu dolarul, evoluţie care va continua să influenţeze negativ profitul în restul anului.

În SUA, afacerile companiei sunt afectate şi de nivelul scăzut al încrederii consumatorilor, având în vedere menţinerea şomajului la cote relativ ridicate încă din 2008.

De asemenea, concurenţii companiei de pe piaţa americană experimentează produse noi şi strategii agresive de preţ, precum meniul de 1 dolar de la Taco Bell.

În Europa, unde puterea de cumpărare este în scădere pe unele pieţe, compania a promovat produsele mai ieftine din meniu, însă vânzările au scăzut şi vor continua să coboare pe ansamblul acestui an.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici