Mediafax analizează în raportul Financiar 2010 interesul românilor faţă de asigurările private

Circa 80% dintre românii din mediul urban nu au asigurări private de sănătate, de viaţă sau pentru locuinţă, iar dintre aceştia, cel puţin o cincime spun că nu vor încheia un contract de asigurări în următorii cinci ani, potrivit unui studiu publicat în raportul Financiar 2010 editat de Mediafax.

Urmărește
30 afișări
Imaginea articolului Mediafax analizează în raportul Financiar 2010 interesul românilor faţă de asigurările private

Mediafax analizează în raportul Financiar 2010 interesul românilor faţă de asigurările private

A şaptea ediţie a raportului anual de piaţă Financiar, lansată la conferinţa Mediafax Talks about Banking din 6 iulie, cuprinde rezultatele unei cercetări realizate de 360insights în perioada aprilie - mai 2010, în rândul a 800 de persoane din mediul urban, femei şi bărbaţi, cu vârste între 16 şi 64 de ani.

Studiul arată că în mediul urban 17% dintre români au poliţă de viaţă, 14% - asigurare privată de sănătate şi 21% - asigurare pentru locuinţă. Pentru fiecare dintre cele trei tipuri, adepţii sunt mai degrabă persoane cu venituri mari şi studii superioare.

În schimb, lipsa de informare privind beneficiile asigurărilor, scăderea veniturilor şi incertitudinea locului de muncă sunt factori care reduc interesul faţă de contractele de asigurări.

Astfel, în ceea ce priveşte intenţiile de încheiere a unui asemenea contract, doar 23% dintre cei care nu au poliţe de viaţă spun că îşi vor face una în următorii cinci ani sau chiar mai târziu.

O situaţie similară se înregistrează în cazul asigurărilor private de sănătate: numai 21% spun că îşi vor face o astfel de asigurare.

Totodată, 28% dintre cei care nu au în prezent o asigurare pentru locuinţă sunt interesaţi de un asemenea produs, iar pentru jumătate dintre aceştia, asigurarea locuinţei este o prioritate pentru următorul an, relevă studiul.

Pe lângă rezultatele cercetării realizate pentru Mediafax, raportul Financiar include analize despre evoluţia sectorului în decursul ultimului an, cronologii ale evenimentelor majore de pe pieţele financiare în această perioadă şi un index al companiilor din domeniu.

O radiografie relevantă a sectorului financiar din vara anului trecut până în prezent, a şaptea ediţie a raportului este structurată pe cinci capitole: Bănci, Asigurări şi pensii private, Leasing, Piaţa de capital şi Consultanţă.

"Financiar 2010 examinează tranziţia rapidă a sectorului bancar de la expansiunea exuberantă la controlul costurilor, diminuarea veniturilor asigurătorilor din subscrieri pentru prima dată după 1990, efectele puternice ale crizei asupra industriei de leasing, corecţiile spre stabilizare de pe piaţa de capital, precum şi reorientarea caselor de avocatură spre servicii juridice specifice perioadei de recesiune", spune Adrian Dumitrache, redactor-şef al raportului.

Publicaţia editată de Mediafax este distribuită gratuit, începând din 6 iulie, companiilor şi instituţiilor de pe piaţa bancar-financiară, companiilor de asigurări şi de consultanţă, societăţilor de leasing, fondurilor mutuale, de pensii şi investiţii.

Mediafax este cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România. Înfiinţată în 1991, compania Mediafax face parte din cel mai mare grup media din România, MediaPro, şi are peste 2.000 de clienţi din mass-media, sectorul public şi cel de afaceri. Printre produsele şi serviciile Mediafax se numără fluxuri zilnice de ştiri şi fotografie de presă, înregistrări audio cu declararaţii şi interviuri în exclusivitate, servicii de monitorizare de presă şi de distribuţie de comunicate de presă, rapoarte de piaţă, conţinut multimedia pentru telefonia mobilă. Din 2007, Mediafax se adresează în mod direct şi consumatorilor finali, nu doar sectorului business, prin www.mediafax.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici