Mega Image poate fi nevoită să renunţe la magazine Angst, din cauza poziţiei dominante în unele zone

Reţeaua Mega Image ar putea fi forţată să renunţe la o parte din cele 20 de magazine pe care vrea să le preia de la compania Angst, deoarece în anumite zone din Bucureşti cele două reţele ar avea poziţie dominantă în urma tranzacţiei.

Urmărește
2278 afișări
Imaginea articolului Mega Image poate fi nevoită să renunţe la magazine Angst, din cauza poziţiei dominante în unele zone

Mega Image poate fi nevoită să renunţe la magazine Angst, din cauza poziţiei dominante în unele zone

"Consiliul Concurenţei analizează dacă poate autoriza preluarea de către Mega Image a tuturor celor 20 de magazine ale reţelei Angst. Mega Image are o cotă de piaţă semnificativă în unele zone din Bucureşti, iar în urma preluării magazinelor Angst s-ar putea să aibă poziţie dominantă. Trebuie să vedem unde sunt aceste zone, iar dacă analiza noastră arată acest lucru, Mega Image va trebui fie să renunţe la anumite magazine din zonele unde ar avea o poziţie dominantă, fie să îndeplinească anumite angajamente comportamentale", a declarat, sâmbătă, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

El a dat exemplul angajamentelor comportamentale impuse grupului Auchan la preluarea magazinelor Real, respectiv să nu mai deschidă magazine noi în anumite zone, pentru a nu creşte cota de piaţă, şi să nu utilizeze poziţia dominantă pentru a creşte preţurile, adică să nu practice preţuri mai mari în aceste zone decât în alte magazine ale reţelei.

În august, grupul belgian Mega Image a anunţat că a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de reţeaua Angst, după ce compania locală s-a retas dintr-o colaborare cu Carrefour, tranzacţie ce urmează a fi aprobată de Consiliul Concurenţei.

Potrivit Mega Image, sunt estimate venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine, care au fiecare suprafeţe totale între 90 şi 750 metri pătraţi.

Grupul Angst a fost înfiinţat în 1990, fiind o investiţie româno-elveţiană. Firma este controlată de Sorin Minea care deţine 60% din acţiuni, restul de 40% fiind împărţit în mod egal între Liudmila Minea şi Bernadette Martha Maria Wyrsch-Angst. Angst deţine trei fabrici, la Buftea (carne proaspătă şi preparate fierte, afumate), Salsi Sinaia (produse crud uscate) şi Videle (procesare a laptelui).

Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România cu 351 de unităţi sub mărcile Mega Image (175), Shop&Go (174), AB COOL FOOD (1) şi Mega Drive (1).

În 2013, Mega Image a raportat un profit net de 55,1 milioane lei (12,5 milioane euro), în creştere cu 18%, la afaceri de 2,34 miliarde lei (530 milioane euro), cu 33% mai mari, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici