Mega Image va continua extinderea în Capitală, care va fi susţinută de construirea unui nou depozit

Mega Image va continua extinderea în Bucureşti, unde va construi şi un nou centru de distribuţie care să sprijine aceste planuri, arată CEO-ul grupului belgian Delhaize, Frans Muller, potrivit căruia expansiunea în afara Capitalei, unde puterea de cumpărare este scăzută, rămâne sub semnul întrebării.

Urmărește
634 afișări
Imaginea articolului Mega Image va continua extinderea în Capitală, care va fi susţinută de construirea unui nou depozit

Mega Image va continua extinderea în Capitală, care va fi susţinută de construirea unui nou depozit (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)

"Planul nostru de acţiune în România este centrat în jurul creşterii. Vrem să continuăm extinderea în Bucureşti, iar construirea celui de-al doilea centru logistic va sprijini expansiunea şi va reduce costurile cu bunurile. Printre provocările cu care ne confruntăm se numără extinderea rapidă a concurenţei şi capacitatea de a ne extinde în afara Bucureştiului, unde puterea de cumpărare este mult mai redusă, care rămâne sub semnul întrebării. Organizaţia din România are nevoie de mai multă profesionalizare", a declarat recent Frans Muller.

De asemenea, Mega Image se va concentra pe accelerarea dezvoltării mărcilor proprii şi îmbunătăţirea serviciilor.

El a arătat că economia românească a avut o evoluţie bună anul trecut, iar Mega Image a reuşit să-şi crească profitabilitatea la un nivel sănătos. În 2012, compania a obţinut un profit net de 3,5 ori mai mare decât în 2011, de 46,7 milioane lei (10,5 milioane euro), la o cifră de afaceri cu 44% mai ridicată, de 1,75 miliarde lei (394 milioane euro), conform datelor de la Ministerul Finanţelor. Potrivit unor prezentări ale Delhaize, veniturile grupului în România au crescut cu peste 35% în trimestrul al doilea al anului trecut şi cu aproximativ 30% în trimestrul al treilea.

În ceea ce priveşte noul depozit, acesta va fi al doilea al retailerului, după cel din Popeşti Leordeni, judeţul Ilfov.

"În acest moment, avem în plan dezvoltarea unui nou centru de distribuţie, care are ca obiectiv să susţină procesul de expansiune. Noul centru va fi amplasat într-o locaţie complementară depozitului actual. Conform planului, ne propunem ca noul centru de distribuţie să fie operabil în anul 2016", a declarat agenţiei MEDIAFAX directorul general al Mega Image, Xavier Piesvaux, fără a da detalii despre valoarea investiţiei sau locaţie.

El a arătat că Mega Image va continua extinderea reţelei de magazine, dinamica depinzând de factori precum disponibilitatea spaţiilor comerciale sau preţurile imobilelor.

"În acest an, ne propunem să continuăm extinderea reţelei noastre de magazine pentru a răspunde cât mai bine nevoilor consumatorilor (...) Este foarte important de menţionat faptul că deciziile de expansiune depind de factori externi pe care nu îi putem controla direct, respectiv: disponibilităţile spaţiilor comerciale, preţul imobilelor, tendinţele economice ale zonelor de inters, precum şi contextul stabil ce oferă vizibilitate investiţiilor noastre", a spus Piesvaux.

O altă zonă de interes pentru Mega Image este şi online-ul, dar deocamdată este doar analizată.

"Avem în plan să ne lansăm şi în mediul online, dar în prezent doar analizăm această posibilitate", a precizat Piesvaux.

Mega Image a fost cea mai dinamică reţea din România, dar şi la nivelul din grupului Delhaize, în ceea ce priveşte deschiderile de magazine atât în 2013, cât şi în 2012, când s-a extins cu 104 şi respectiv cu 88 de unităţi. În prezent, reţeaua numără 302 unităţi sub mărcile Mega Image (170), Shop&Go (131), AB COOL FOOD (1). Extinderea a fost preponderent în Bucureşti, unde de altfel sunt situate 80% din magazinele reţelei. Potrivit Delhaize, Mega Image deţine o cotă de piaţă de 21,7% din piaţa de profil din Capitală.

Grupul belgian a început o extindere mai agresivă în România în 2012, după ce în 2011 a deschis 33 de magazine, iar în 2010 doar 21 de unităţi. Ca urmare, Mega Image a devenit cea mai extinsă reţea de magazine din România.

Reţeaua este prezentă cu supermarketurile Mega Image şi în oraşe precum Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Braşov şi Târgovişte, iar cu cele Shop&Go în Bucureşti, Piteşti, Azuga, Braşov şi în judeţul Ilfov (Voluntari, Pantelimon, Snagov, etc)

Un raport al Consiliului Concureţei situează Mega Image pe locul şapte în topul reţelelor moderne de retail, în funcţie de vânzările din 2012, după Kaufland, Carrefour, Lidl, Real, Auchan şi Penny&XXL şi înaintea cora, Profi şi Billa.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici