Mercedes vrea să-şi extindă gama de modele foarte scumpe pentru a depăşi BMW în privinţa profitului

Producătorul auto german Mercedes-Benz vrea să-şi extindă gama de modele foarte scumpe şi SUV-uri, în încercarea de a depăşi profitul record al rivalilor de la BMW, transmite Bloomberg.

Urmărește
250 afișări
Imaginea articolului Mercedes vrea să-şi extindă gama de modele foarte scumpe pentru a depăşi BMW în privinţa profitului

Mercedes vrea să-şi extindă gama de modele foarte scumpe pentru a depăşi BMW în privinţa profitului (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Mercedes va adăuga variante ale S-Class, după lansarea unui model îmbunătăţit în 2013, pentru a deveni lider la profit pe segmentul respectiv, au declarat două surse apropiate situaţiei. Compania auto analizează şi o versiune decapotabilă a coupe-ului CL, al cărui preţ este de 114.000 de dolari.

BMW şi Audi, marcă a grupului Volkswagen, s-au dezvoltat de peste cinci ori mai rapid decât Mercedes în ultimul deceniu, prin extinderea ofertelor. Mercedes, care a coborât pe locul al treilea şi la profitabilitate, a pierdut prima poziţie pe segmentul maşinilor de lux în faţa BMW în 2005, iar în acest an a fost depăşit şi de Audi.

"Mercedes stagnează în comparaţie cu Audi şi BMW", a spus Juergen Pieper, analist la compania Bankhaus Metzler. Problemele mărcii în a atrage clienţi mai tineri cu modele sport şi intrarea târzie pe pieţe precum China au erodat poziţia companiei, a adăugat el.

Producătorul auto lucrează la un nou SUV şi ar putea dezvolta noi modele după succesul SLS, cu preţ de peste 189.000 de dolari, au spus sursele citate. Pentru a demonstra că maşinile de dimensiuni mari sunt încă viabile chiar şi în contextul restricţiilor privind combustibilii, cauzate de îngrijorarea privind mediul, Mercedes intenţionează să prezinte, săptămâna următoare, la salonul auto de la Frankfurt, un concept sedan bazat pe sistemul pilă de combustie, prin care energia chimică este transformată în energie electrică.

Compania va lansa planurile de a creşte vânzările la Frankfurt, unde va prezenta şi noua generaţie a B-Class.

Maşina din clasa compactă este prima dintr-o serie de patru modele mici, destinate atragerii cumpărătorilor tineri. Mercedes investeşte 1,4 miliarde de euro pentru a produce modelele, inclusiv într-o fabrică din Ungaria. Chiar dacă acestea sunt necesare pentru a creşte vânzările totale, compania are nevoie de rezultate mai bune pe segmentul maşinilor foarte scumpe pentru a-şi majora profitul.

"Nu intenţionăm să creştem doar pe segmentul compact de lux. Avem idei şi pentru produse foarte scumpe", a declarat Joachim Schmidt, şeful diviziei de vânzări la Mercedes, fără a oferi detalii.

Poziţia mai puternică a Mercedes pe segmentul sedanurilor de lux nu a fost suficientă pentru a ajuta compania să depăşească BMW şi Audi la vânzări.

Astfel, în primele şapte luni din 2011, Mercedes a vândut cu 48.000 mai puţine maşini decât Audi şi cu 87.700 mai puţin decât BMW.

Pe lângă avansul lent al vânzărilor, profitabilitatea Mercedes a rămas, de asemenea, în urma competitorilor. În trimestrul al doilea, divizia auto a grupului Daimler, care pe lângă Mercedes produce modelele Smart şi Maybach,a raportat un profit înainte de dobânzi şi taxe de 10,7% din venituri, în timp ce la Audi marja a fost de 11,8%, iar la Mercedes de 14,4%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici