Meta, acuzată că a încălcat normele pieţei de publicitate. Opinia preliminară CE incriminează compania

Publicat: 19 12. 2022, 17:41
Actualizat: 19 12. 2022, 17:43

Astfel, Comisia a constatat, cu titlu preliminar, că Meta ocupă o poziţie dominantă pe piaţa reţelelor sociale personale, la nivelul întregii Europe, precum şi pe pieţele naţionale pentru afişarea online a publicităţii pe platformele de comunicare socială.

Comisia contestă faptul că Meta îşi leagă serviciul de anunţuri publicitare clasificate online, Facebook Marketplace, de reţeaua sa de comunicare socială personală, Facebook. De asemenea, Comisia este preocupată de faptul că Meta impune condiţii comerciale neloiale concurenţilor Facebook Marketplace, în beneficiul său.

Dacă vor fi confirmate, aceste practici ar încălca articolul 102 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, care interzice abuzul de poziţie dominantă pe piaţă.

„Prin Facebook, reţeaua sa socială, Meta ajunge lunar la miliarde de utilizatori din întreaga lume şi la milioane de agenţi de publicitate activi. Preocuparea noastră prealabilă este că Meta îşi leagă reţeaua socială dominantă, Facebook, de serviciile sale de publicitate online clasificate denumite