Metroul spre aeroportul Otopeni: Ministerul Transporturilor a transmis cererea de finanţare cu bani europeni

Ministerul Transporturilor (MT) şi Ministerul Fondurilor Europene (MFE) au transmis Comisiei Europene (CE), la data de 9 noiembrie 2018, cererea de finanţare pentru proiectul „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)”. Cele două ministere au răspuns astfel clarificărilor solicitate de CE, la data de 12 septembrie 2018, precizează un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Urmărește
2094 afișări
Imaginea articolului Metroul spre aeroportul Otopeni: Ministerul Transporturilor a transmis cererea de finanţare cu bani europeni

Cererea de finanţare cu bani europeni a liniei de metrou spre aeroport, transmisă Comisiei Europene

Mai exact, cele două ministere au transmis către CE calculul final al acestui tronson, în vederea obţinerii finanţării, solicitare care a fost depusă, iniţial, în luna decembrie 2017.

Valoarea totală a proiectului este de 6.345.573.961 lei (inclusiv TVA), din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 2.360.297.241 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 416.523.040 lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului), iar suma 1.455.979.594 lei va fi asigurată printr-un împrumut JICA (Japan International Cooperation Agency).

Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene, a precizat, marţi seara, că instituţiile menţionate aveau drept termen pentru a trimite acest calcul data de 12 noiembrie 2018. Din decembrie 2017 până în septembrie 2018, o serie de proceduri între autorităţile române şi serviciile de specialitate ale CE a fost derulată, astfel că aprobarea fondurilor s-a făcut de-abia în septembrie 2018.

Obiectul cererii de finanţare „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)” este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.

Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni, respectiv între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023, au menţionat reprezentanţii MT.

De asemenea, lucrările de construcţie a acestei magistrale de metrou sunt programate să înceapă anul viitor, conform celor mai recent estimări anunţate de MT.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici