Metroul spre aeroportul Otopeni: Ministerul Transporturilor a transmis cererea de finanţare cu bani europeni
Mai exact, cele două ministere au transmis către CE calculul final al acestui tronson, în vederea obţinerii finanţării, solicitare care a fost depusă, iniţial, în luna decembrie 2017.
Valoarea totală a proiectului este de 6.345.573.961 lei (inclusiv TVA), din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 2.360.297.241 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 416.523.040 lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului), iar suma 1.455.979.594 lei va fi asigurată printr-un împrumut JICA (Japan International Cooperation Agency).
Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene, a precizat, marţi seara, că instituţiile menţionate aveau drept termen pentru a trimite acest calcul data de 12 noiembrie 2018. Din decembrie 2017 până în septembrie 2018, o serie de proceduri între autorităţile române şi serviciile de specialitate ale CE a fost derulată, astfel că aprobarea fondurilor s-a făcut de-abia în septembrie 2018.
Obiectul cererii de finanţare „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)” este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.
Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni, respectiv între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023, au menţionat reprezentanţii MT.
De asemenea, lucrările de construcţie a acestei magistrale de metrou sunt programate să înceapă anul viitor, conform celor mai recent estimări anunţate de MT.