Metrourile vechi vor fi scoase din uz sau modernizate, până în 2014
Trenurile vechi de metrou vor fi scoase din uz sau modernizate, până în 2014, au anunţat, vineri, reprezentanţii companiilor Metrorex şi Alstom.
Metrourile vechi vor fi scoase din uz sau modernizate, până în 2014 (Imagine: Mediafax Foto)
"În baza contractului de mentenanţă pe care îl avem cu Metrorex, trebuie şi să modernizăm trenuri. În prezent, efectuăm o analiză tehnico-economică, să vedem dacă se merită să le recondiţionăm sau dacă este mai avantajos ca Metrorex să cumpere trenuri noi", a declarat, vineri, directorul general al Alstom Transport România, Gabriel Stanciu, la un seminar pe tema transporturilor organizat la Poiana Braşov.
Există şapte sau opt variante prin care trenurile vechi, de tip IVA, pot fi modernizate, acestea variind de la înlocuirea pieselor care prezintă cele mai dese defecţiuni, cum ar fi uşile, până la schimbarea motoarelor.
"Metrorex va lua o decizie cu privire la aceste trenuri, fiind analizate mai multe variante, fie modernizare totală, fie parţială, fie achiziţionarea altora", a declarat şeful Serviciului Material Rulant din Metrorex, Daniel Tudorache.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Războiul din Ucraina, ziua 1073. Serviciile digitale ale Gazprom, perturbate de serviciile de informaţii militare ucrainene / Transporturile de petrol suspendate în portul rusesc Ust-Luga după un atac cu drone
-
Israelul eliberează prizonieri palestinieni după o amânare a procesului
-
HOROSCOP vineri, 31 ianuarie. O vineri a aşteptărilor înşelate pentru aceste zodii. Vezi ce le dezamăgeşte
În prezent, există în exploatare 150 de vagoane de tip IVA, fabricate la Arad, însă numărul acestora va fi suplimentat cu 30 de unităţi, odată cu deschiderea liniei Nicolae Grigorescu-Policolor.
Trenurile IVA au fost fabricate în anii '70, iar cele care circulă în prezent au fost modernizate, astfel că durata maximă de funcţionare a fost prelungită până în 2020. Costul de modernizare a unui astfel de vagon reprezintă până la 50-60% din preţul unuia nou, potrivit estimărilor lui Stanciu.
Alstom Transport a încheiat în anul 2004 un contract de mentenanţă cu Metrorex, cu o valoare de 240 milioane euro, prin care s-a obligat să realizeze întreţinerea şi reparaţia trenurilor, precum şi a staţiilor şi a antreprizelor pe o durată de 15 ani.
Metrorex are un parc de material rulant format din 450 de vagoane, din care 264 sunt noi, achiziţionate de la compania canadiană Bombardier.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO