Metrourile vechi vor fi scoase din uz sau modernizate, până în 2014

Trenurile vechi de metrou vor fi scoase din uz sau modernizate, până în 2014, au anunţat, vineri, reprezentanţii companiilor Metrorex şi Alstom.

Urmărește
98 afișări
Imaginea articolului Metrourile vechi vor fi scoase din uz sau modernizate, până în 2014

Metrourile vechi vor fi scoase din uz sau modernizate, până în 2014 (Imagine: Mediafax Foto)

"În baza contractului de mentenanţă pe care îl avem cu Metrorex, trebuie şi să modernizăm trenuri. În prezent, efectuăm o analiză tehnico-economică, să vedem dacă se merită să le recondiţionăm sau dacă este mai avantajos ca Metrorex să cumpere trenuri noi", a declarat, vineri, directorul general al Alstom Transport România, Gabriel Stanciu, la un seminar pe tema transporturilor organizat la Poiana Braşov.

Există şapte sau opt variante prin care trenurile vechi, de tip IVA, pot fi modernizate, acestea variind de la înlocuirea pieselor care prezintă cele mai dese defecţiuni, cum ar fi uşile, până la schimbarea motoarelor.

"Metrorex va lua o decizie cu privire la aceste trenuri, fiind analizate mai multe variante, fie modernizare totală, fie parţială, fie achiziţionarea altora", a declarat şeful Serviciului Material Rulant din Metrorex, Daniel Tudorache.

În prezent, există în exploatare 150 de vagoane de tip IVA, fabricate la Arad, însă numărul acestora va fi suplimentat cu 30 de unităţi, odată cu deschiderea liniei Nicolae Grigorescu-Policolor.

Trenurile IVA au fost fabricate în anii '70, iar cele care circulă în prezent au fost modernizate, astfel că durata maximă de funcţionare a fost prelungită până în 2020. Costul de modernizare a unui astfel de vagon reprezintă până la 50-60% din preţul unuia nou, potrivit estimărilor lui Stanciu.

Alstom Transport a încheiat în anul 2004 un contract de mentenanţă cu Metrorex, cu o valoare de 240 milioane euro, prin care s-a obligat să realizeze întreţinerea şi reparaţia trenurilor, precum şi a staţiilor şi a antreprizelor pe o durată de 15 ani.

Metrorex are un parc de material rulant format din 450 de vagoane, din care 264 sunt noi, achiziţionate de la compania canadiană Bombardier.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici