- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Metrourile vechi vor fi scoase din uz sau modernizate, până în 2014
Trenurile vechi de metrou vor fi scoase din uz sau modernizate, până în 2014, au anunţat, vineri, reprezentanţii companiilor Metrorex şi Alstom.
Metrourile vechi vor fi scoase din uz sau modernizate, până în 2014 (Imagine: Mediafax Foto)
"În baza contractului de mentenanţă pe care îl avem cu Metrorex, trebuie şi să modernizăm trenuri. În prezent, efectuăm o analiză tehnico-economică, să vedem dacă se merită să le recondiţionăm sau dacă este mai avantajos ca Metrorex să cumpere trenuri noi", a declarat, vineri, directorul general al Alstom Transport România, Gabriel Stanciu, la un seminar pe tema transporturilor organizat la Poiana Braşov.
Există şapte sau opt variante prin care trenurile vechi, de tip IVA, pot fi modernizate, acestea variind de la înlocuirea pieselor care prezintă cele mai dese defecţiuni, cum ar fi uşile, până la schimbarea motoarelor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Vladimir Putin, la conferinţa anuală de presă: Occidentul poate să încerce capabilităţile rachetei Oreşnik prin alegerea unei ţinte în Kiev şi folosirea sistemelor antiaeriene. Liderul rus critică dislocarea THAAD în România
-
Leul a început să se deprecieze la cotaţiile interbancare. BNR anunţă un curs neclintit
-
Restricţii de trafic în Capitală pentru manifestările dedicate comemorării Revoluţiei din 1989
"Metrorex va lua o decizie cu privire la aceste trenuri, fiind analizate mai multe variante, fie modernizare totală, fie parţială, fie achiziţionarea altora", a declarat şeful Serviciului Material Rulant din Metrorex, Daniel Tudorache.
În prezent, există în exploatare 150 de vagoane de tip IVA, fabricate la Arad, însă numărul acestora va fi suplimentat cu 30 de unităţi, odată cu deschiderea liniei Nicolae Grigorescu-Policolor.
Trenurile IVA au fost fabricate în anii '70, iar cele care circulă în prezent au fost modernizate, astfel că durata maximă de funcţionare a fost prelungită până în 2020. Costul de modernizare a unui astfel de vagon reprezintă până la 50-60% din preţul unuia nou, potrivit estimărilor lui Stanciu.
Alstom Transport a încheiat în anul 2004 un contract de mentenanţă cu Metrorex, cu o valoare de 240 milioane euro, prin care s-a obligat să realizeze întreţinerea şi reparaţia trenurilor, precum şi a staţiilor şi a antreprizelor pe o durată de 15 ani.
Metrorex are un parc de material rulant format din 450 de vagoane, din care 264 sunt noi, achiziţionate de la compania canadiană Bombardier.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO