Microsoft negociază preluarea diviziei de căutări online a Yahoo! pentru 20 mld.dolari

Microsoft poartă negocieri pentru preluarea diviziei de căutări online a Yahoo! pentru 20 miliarde de dolari, însă producătorul american de software exclude o ofertă de preluare integrală a gigantului web, după încercarea similară eşuată în vară, potrivit cotidianului britanic Sunday Times.

Urmărește
50 afișări
Imaginea articolului Microsoft negociază preluarea diviziei de căutări online a Yahoo! pentru 20 mld.dolari

Microsoft negociază preluarea diviziei de căutări online a Yahoo! pentru 20 mld.dolari

Propunerea face parte dintr-o tranzacţie mai complexă, Microsoft urmând să susţină o nouă conducere a Yahoo!. Microsoft a renunţat, în vară, la o ofertă de 47,5 miliarde de dolari pentru grupul american.

Conducerile Microsoft şi Yahoo! se pare că au ajuns la un acord asupra termenilor generali ai unei înţelegeri, însă nu este definitiv, potrivit publicaţiei britanice.

Totuşi, Yahoo! se confruntă cu o presiune tot mai mare din partea acţionarilor, după ce a respins oferta din vară a Microsoft, care înaintase un preţ de 30 de dolari pentru o acţiune.

În prezent titlurile Yahoo! au coborât până la aproximativ 11,5 dolari.

Analiştii consideră că momentul este potrivit pentru ca cele două companii să ajungă la un acord, după ce directorul general al Yahoo!, Jerry Yang, cofondator al companiei şi opozant al preluării de către Microsoft, a anunţat că demisionează.

Prin noua înţelegere, Microsoft vizează dreptul de a administra operaţiunile de căutare pe internet pe o perioadă de zece ani, cu opţiunea de a achiziţiona divizia în primii doi ani pentru 20 de miliarde de dolari.

Cedarea administrării motorului de căutare ar urma să aducă Yahoo! câştiguri suplimentare de circa două miliarde de dolari pe an, estimează specialiştii.

Piaţa publicităţii online este evaluată la circa 40 miliarde dolari, iar analişti apreciază că Google domină sectorul cu 77% din cheltuieli, urmat de Yahoo! cu 18% şi Microsoft cu 5%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici