Microsoft şi Yahoo anunţă un parteneriat de publicitate şi căutări online

Publicat: 29 07. 2009, 15:56
Actualizat: 06 11. 2012, 10:29

Astfel, cele două grupuri au confirmat, într-o conferinţă comună, informaţiile publicate de presă privind încheierea unui acord.

În urma parteneriatului, Microsoft va obţine o licenţă pe o perioadă de zece ani pentru a integra tehnologia de cercetare a Yahoo! în propria platformă de căutare online, în timp ce Yahoo! va deveni "principala echipă de vânzare" în domeniul publicităţii pentru ambele grupuri.

"Înţelegerea aduce multe beneficii pentru Yahoo!, utilizatorii noştri şi întreaga industrie, şi consider că pune bazele unei noi ere de inovaţii şi dezvoltare în domeniul internetului", a declarat directorul general al Yahoo!, Carol Bartz.

Titlurile Yahoo! au scăzut cu peste 6%, la 16,09 dolari, în perioada de pretranzacţionare a bursei din SUA, în timp ce acţiunile Microsoft au avansat cu 1%, la 27,3 dolari.

Acordul dintre cele două grupuri pune capăt unei campanii de 18 luni a Microsoft pentru un parteneriat cu Yahoo!, începută printr-o ofertă de preluare. Din vara anului trecut, Microsoft a încercat să obţină o alianţă, mai puţin strictă, care să combine tehnologia de căutare online şi sistemele de publicitate pe internet ale celor doi giganţi IT, astfel încât să poată concura cu Google.

"Prin acest acord cu Yahoo! vom crea mai multă inovaţie în domeniul căutării, beneficii pentru companiile de publicitate şi o opţiune reală pentru consumatori pe o piaţă dominată în prezent de o singură companie", a spus directorul general al Microsoft, Steve Balmer.

Yahoo! estimează un profit operaţional de 500 de milioane de dolari şi economii pe partea de investiţii de 200 milioane dolari, ca urmare a înţelegerii cu Microsoft. Yahoo! ar urma să primească compensaţii printr-un acord privind traficul generat pe propria reţea de siteuri.