Microsoft Summit 2017 - Schimbarea ca model de afaceri

"Un site care să includă pe lângă prezentarea produsului şi o componentă comercială, de achiziţii online, reprezintă o nişă interesantă”. Vânzările online - o nişă interesantă? Nu este o glumă, ci o declaraţie foarte serioasă, doar că este preluată dintr-un articol - şi el foarte serios - de la finele anului 2011, începutul anului 2012.

Urmărește
381 afișări
Imaginea articolului Microsoft Summit 2017 - Schimbarea ca model de afaceri

Microsoft Summit 2017 - Schimbarea ca model de afaceri

Anul 2012 început de România cu puţin peste 3 milioane de conexiuni la internet fix, sub 7 milioane de conexiuni la internet mobil şi vânzări de smartphone-uri de 1 milion de unităţi. Ce s-a întâmplat în 5 ani astfel încât declaraţia de mai sus să pară ori o glumă ori o afirmaţie extrasă din arhive? Să trecem în revistă indicatorii de mai sus: acum avem peste 4,4 milioane de conexiuni la net fix, aproximativ 21 de milioane de conexiuni la net mobil iar vânzările de smartphone-uri nu doar că sunt estimate la 4,5 milioane de unităţi, ci o proporţie tot mai mare dintre ele sunt din gama premium sau mijlocie şi cu ecrane din ce în ce mai mari, potrivite pentru consumul de conţinut şi navigarea pe internet.

Nu sunt singurii indicatori relevanţi, dar sunt unii dintre cei care arată foarte clar de ce ceea ce înainte obişnuiam să numim „IT” numim acum pur şi simplu „business” – este revoluţia tăcută din interiorul organizaţiilor şi companiilor la nivel mondial şi inclusiv pe plan local.

Chief Technology Officer. Chief Information Officer. Director for Cybersecurity. VP for Digital Communications. În curând Data Security Officer. Boardurile  companiilor conţin funcţii care acum 10 ani ar fi fost privite cu amuzament de „seniorii” organizaţiilor tradiţionale, iar acum 5 ani văzute cel mult  ca un experiment interesant. O nişă. Ceva “nice to have”. IT-ul nu mai este serviciul de suport, ci parte integrantă din ceea ce înseamnă business.

Componenta digitală a dispărut ca element discret al structurii unei companii - e acum întreţesută în toate produsele, serviciile şi procesele, la un nivel care o face aproape implicită.

Microsoft Summit - evenimentul organizat de Microsoft România pe 7 noiembrie în Bucureşti - e un exemplu foarte bun al acestei inflexiuni aproape discrete. Ediţiile iniţiale (primul eveniment a avut loc în 2013) au adus un eveniment dedicat aproape exclusiv industriei de IT, dar fiecare an a însemnat o mişcare din ce în ce mai pronunţată către zona de business, pe măsură ce cele două arii deveneau tot mai greu de separat.

Astăzi, Microsoft Summit construieşte pe fundaţiile evenimentului de tehnologie de la care a plecat acum 5 ani dar subiectele pe care le abordează ating aproape orice componentă a unei afaceri, din aproape orice industrie. Vorbitori din banking, farma, securitate cibernetică, societatea digitală, telecom, sharing economy, comunicare, asigurări sau administraţie aduc experienţa transformării digitale către un public constituit aproape exclusiv din managementul companiilor româneşti care au înţeles direcţia - sau măcar imperativul schimbării.

Microsoft Summit este un eveniment dedicat comunităţii de business, ce explorează modurile în care tehnologia şi noile paradigme digitale influenţează afacerile, societatea, comunicarea şi relaţia dintre companii şi publicul lor în orice industrie – de la finanţe, retail, distribuţie, energie sau farma până la telecom, comunicare sau FMCG.

Printre temele discutate în ediţia 2017 sunt e-government cu Toomas Hendrik Ilves, preşedintele ce a condus procesul de digitalizare al Estoniei, sharing economy cu April Rinne, expert în economia colaborativă în cadrul World Economic Forum, siguranţa digitală cu Johnnie Konstantas, Director Senior pentru Securitate Cibernetică la Microsoft, viitorul asigurărilor în epoca digitală cu Prof. Dr. Bodo Herold, membru în board-ul City Insurance şi profesor la universitatea din Dortmund şi tehnologii emergente cu aplicaţii în business cu Vlad Sorici (Orage Fab, start-ups) şi Silviu Neghină (IoT) de la Orange România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici