- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Microsoft susţine că acordul Yahoo! - Google este anticoncurenţial
Microsoft se opune acordului dintre Yahoo! şi Google, pe care îl consideră anticoncurenţial, şi caută sprijin în acest sens din partea unor grupuri de opinie al căror obiectiv este să influenţeze politica autorităţilor de la Washington, au declarat surse apropiate situaţiei.
Microsoft susţine că acordul Yahoo! - Google este anticoncurenţial (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Grupurile au fost contactate de către Microsoft vineri, la o zi după anunţul potrivit căruia Google va avea dreptul să vândă publicitate pe site-ul Yahoo!.
Potrivit uneia dintre surse, Microsoft susţine că acordul dintre Google şi Yahoo! "va limita posibilităţile de alegere şi va distruge concurenţa" pe piaţa de profil.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Acordul este asemănător cu un pact de fixare a preţurilor, întrucât Google şi Yahoo! stabilesc un tarif minim pentru publicitate, în cazul anumitor cuvinte de căutare, potrivit Microsoft.
Purtătorul de cuvânt al Microsoft, Jack Evans, a reiterat, vineri, obiecţiile Microsoft faţă de acordul Google-Yahoo!, care reduce concurenţa pe piaţa publicităţii online.
"Am arătat încă din luna aprilie că un acord între aceste companii va duce la majorarea preţurilor şi va aduce 90% din piaţa publicităţii online sub controlul Google", a spus Evans.
Microsoft a explicat ulterior, că iniţiativa de lobby reflectă convingerea că grupul are o responsabilitate în conştientizarea factorilor de decizie în privinţa problemelor care au un impact asupra produselor, clienţilor şi acţionarilor săi, dar şi a sectorului de profil.
Dacă Microsoft va convinge Departamentul de Justiţie al SUA să declanşeze un proces antitrust împotriva Google şi Yahoo!, ar avea loc o inversare de roluri, întrucât grupul a fost la rândul său acuzat de către instituţiile de politică de monopol, în cazul sistemului de operare Windows.
În 2002, Microsoft a încheiat un acord pentru oprirea investigaţiei şi a acceptat aplicarea unor restricţii în practicile sale de afaceri.
Colaborarea dintre Google şi Yahoo! nu necesită acordul autorităţilor americane antitrust, întrucât nu este vorba de o fuziune, dar Departamentul de Justiţie poate contesta acordul în justiţie, dacă stabilieşte că reduce concurenţa.
Companiile au decis să aştepte 3 luni şi jumătate pentru avizare din partea statului, şi să propună o modalitate de încheiere a colaborării dacă Yahoo! este preluată.
Yahoo! a respins cea mai recentă propunere din partea Microsoft, care includea, potrivit unor surse din piaţă, preluarea a 16% din capitalul companiei de servicii online la un preţ de 35 de dolari pe acţiune, plus achiziţionarea diviziei de căutări online.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO