Microsoft vrea să schimbe conducerea Yahoo!

Microsoft va aproba, în această săptămână, lansarea unei campanii de atragere a sprijinului acţionarilor Yahoo! pentru schimbarea conducerii companiei cu o echipă care să sprijine oferta de preluare de 42 de miliarde dolari, potrivit unei pagini web a publicaţiei New York Times.

Urmărește
2 afișări
Imaginea articolului Microsoft vrea să schimbe conducerea Yahoo!

Microsoft vrea să schimbe conducerea Yahoo!

Persoane apropiate situaţiei au declarat site-ului Dealbook al publicaţiei că Microsoft va încerca, prin intermediul unei strategii cunoscută sub numele de "proxy contest", să nominalizeze o listă de noi potenţiali directori pentru Yahoo!, până la 13 martie, dacă actualii manageri ai acestei companii nu vor accepta negocierile.

Acest tip de strategie, specifică unei oferte ostile de preluare, constă în convingerea acţionarilor companiei vizate să se folosească de drepturile de vot pentru a instala o nouă conducere care să sprijine propunerea.

Printre directorii Yahoo! pe care Microsoft urmăreşte să îi înlocuiască se numără Roy Bostock, preşedinte fără rol executiv, Ronald Burckle, care este şi manager partener la compania de investiţii Yucaipa Companies, precum şi Jerry Yang, director executiv şi co-fondator al Yahoo!.

Compania Yahoo! a respins oferta de preluare înaintată de Microsoft, în valoare de 42 miliarde de dolari, după ce conducerea a stabilit, în unanimitate, că propunerea este prea scăzută şi nu serveşte interesele acţionarilor.

Pe de altă parte, Microsoft a anunţat că nu va renunţa la propunerea înaintată, pe care o consideră corectă, deşi nu a menţionat care va fi următorul pas în această situaţie.

Analiştii estimează că producătorul de software îşi va îmbunătăţi oferta, la 35 de dolari pe o acţiune Yahoo!, de la 31 de dolari în prezent, pentru a ajunge la un acord.

Acţiunile Microsoft au scăzut cu 13% de la înaintarea ofertei către Yahoo!, la circa 29 de dolari.

Preşedintele Microsoft, Bill Gates, a declarat că grupul intenţionează să facă investiţii importante în domeniul serviciilor de căutare pe internet pentru a concura cu Google, chiar dacă nu va reuşi să preia Yahoo!.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici