CEO-ul companiei Sundar Pichai a anunţat că YouTube generează venituri din publicitate de 15 miliarde de dolari anual, sub estimările de până la 25 de miliarde de dolari.
Creşterea veniturilor trimestriale cu 53% pentru serviciul Google Cloud comparativ cu un an în urmă înseamnă o creştere mai lentă decât a Azure, serviciul rivalilor de la Microsoft, care a raportat o creştere trimestrială a vânzărilor de 62% săptămâna trecută.
Unii analişti au început să se întrebe de ce veniturile companiei încep din ce în ce mai des să rateze sau abia să atingă aşteptările. Creşterea vânzărilor a scăzut sub 20% în trei trimestre în 2019, comparativ cu o singură dată în ultimii trei ani.
Acţiunile companiei au scăzut cu circa 4,5% în tranzacţiile de după închiderea pieţei, la 1.416 dolari.
Alţi analişti financiari au apreciat că veniturile publicitare pe YouTube au fost, de asemenea, slabe.
Motorul de căutare al Google, precum şi alte companii, cum ar fi YouTube, au fost, timp de un deceniu, principalele canale pentru companiile de publicitate, ceea ce i-a permis luna trecută să devină a patra companie listată care a ajuns la o capitalizare bursieră de 1.000 de miliarde de dolari.
În rândul investitorilor au apărut noi îngrijorări cu privire la companie, în condiţiile în care autorităţile antitrust din SUA investighează Google, iar Amazon şi Facebook continuă să îşi dezvolte afacerile cu publicitate la nivel global. Ambele au depăşit aşteptările analiştilor săptămâna trecută.
Vânzările totale ale Alphabet în trimestrul IV au fost de 46,08 miliarde dolari, în creştere cu 17%, comparativ cu estimarea medie de 46,94 miliarde dolari în rândul analiştilor financiari urmăriţi de Refinitiv.
Costurile şi cheltuielile totale ale companiei au crescut cu 18,5% faţă de anul precedent, la 36.809 miliarde de dolari.
Profitul a fost de 10,67 miliarde de dolari, respectiv 15,35 de dolari pe acţiune, comparativ cu estimarea medie a analiştilor de 8,787 miliarde de dolari sau 12,53 de dolari pe acţiune.