- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (02.09.2013, 16:54)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministerul Transporturilor A SEMNAT contractul de privatizare a companiei CFR Marfă. Gruia Stoica spune că are banii pentru preluare
Ministerul Transporturilor a semnat, luni, cu Grup Feroviar Român (GFR), companie controlată de Gruia Stoica, contractul de privatizare a companiei CFR Marfă, omul de afaceri declarând că are banii necesari preluării operatorului feroviar.
Urmărește
1746 afișări
Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă a fost semnat (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
UPDATE: Proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica, a afirmat luni că are banii pentru preluarea operatorului feroviar de stat CFR Marfă, iar plata se va face după avizul Consiliului Concurenţei.
"Finalizarea se va face după avizul Consiliului Concurenţei, motiv pentru care atunci vom face o conferinţă de presă", a spus omul de afaceri la ieşirea din sediul Ministerului Transporturilor, după semnarea contractului de privatizare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
PISA: Doar unul din cinci elevi se descurcă la matematică. Profesor: „Ar trebui îmbunătățite formarea inițială și continuă a profesorilor”
-
Comisia Europeană trimite România în faţa CJUE pentru că nu a colectat şi epurat în mod corespunzător apele uzate
-
Marcel Boloş: termenul pentru aplicarea amnistiei fiscale, prelungit până la 20 decembrie 2024
-
Japonia egalează România la Billie Jean King Cup 2024. Soarta calificării e decisă de meciul de dublu
El a adăugat că termenul până la primirea avizului este de cinci luni.
"Poate să dureze, există o lege acolo, se pare că maxim cinci luni de zile", a continuat proprietarul GFR.
Stoica a menţionat că GFR va notifica autoritatea de concurenţă în următoarele zile.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au ieşit să dea declaraţii jurnaliştilor, care au aşteptat mai multe ore în faţa instituţiei şi nu au fost invitaţi la ceremonia de semnare a contractului de privatizare.
Cumpărătorul trebuie să notifice tranzacţia Consiliului Concurenţei, decizia din partea autorităţii de concurenţă putând fi pozitivă, pozitivă cu condiţii sau negativă.
GFR a fost declarat câştigător în luna iunie în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată la jumătatea lunii august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzacţiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.
Actul normativ stabileşte că finalizarea tranzacţiei, constând în transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni, va fi realizată sub condiţia încheierii unui contract de escrow în termnen de 30 de zile de la data semnării contractului de vânzare de acţiuni.
Contractul de escrow va fi anexă la contractul de vânzare de acţiuni şi va avea ca obiect, în principal, plata de către cumpărător a 10% din preţul de cumpărare (90,49 milioane lei) în termen de două zile de la data contractului de escrow.
Executivul nu indica însă un termen limită pentru semnarea contractului de vânzare a acţiunilor.
Transferul dreptului de proprietatea asupra acţiunilor majoritare la CFR Marfă este condiţionat totodată de "emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii" în conformitate cu dispoziţiile Legii concurenţei "şi/ sau emiterea unui asemenea document de către alte autorităţi de concurenţă competente".
Încheierea vânzării acţiunilor se va realiza de asemenea doar prin creditarea contului vânzătorului, statul român, cu întreaga sumă reprezentând preţul pachetului de acţiuni.
Modalitatea de plată a acţiunilor va consta în încasarea integrală, la data finalizării tranzacţiei, de către vânzător a garanţiei de participare la licitaţie în valoare de 10 milioane euro, a celor 90 milioane lei din fondul escrow şi a diferenţei rămase până la preţul de vânzare.
Premierul Victor Ponta i-a cerut săptămâna trecută noului ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, să îl cheme, luni, pe câştigătorul licitaţiei de privatizare a CFR Marfă şi să semneze contractul de vânzare, adăugând că, dacă acesta "nu dă banii", va fi numit un manager privat, iar licitaţia va fi reluată.
Şeful Consiliului Concurenţei estima la jumătatea lunii august că va dura o lună de la notificarea GFR pentru a se stabili dacă decizia va fi luată local sau la nivelul CE, termenul legal de aprobare fiind de şase luni.
Citește pe alephnews.ro: China testează noi roboți cu întrebuințare duală: civilă și militară. Ce rol are România în competiția armelor robotizate
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Citește și: GFR nu a cerut încă Consiliului Concurenţei un punct de vedere pentru privatizarea CFR Marfă
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Ce au făcut copiii cu trupul lui Silviu Prigoană, înainte de înmormântare. I-au respectat o dorință arzătoare
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe