- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (17.03.2017, 18:19)
- Dan Straut
Ministerul Transporturilor cere încă o amânare a despăgubirii călătorilor CFR în caz de întârzieri
Prevederea din Regulamentul Comisiei Europene potrivit căreia călătorii trebuie despăgubiţi dacă trenurile întârzie mai mult de 60 de minute se va aplica şi în România doar peste şapte ani, pentru că Ministerul Transporturilor va solicita o derogare a aplicării facilităţii până în anul 2024.
Urmărește
316 afișări
Ministerul Transporturilor cere încă o amânare a despăgubirii călătorilor CFR în caz de întârzieri (Imagine: Razvan Chirita/ Arhiva Mediafax Foto)
Încă din 2009, în Uniunea Europeană călătorii primesc despăgubiri de 25% din preţul biletului dacă trenurile întârzie între 60 şi 119 minute sau de 50% pentru întârzieri de peste 120 de minute. Despăgubirea poate ajunge la 100% plus cazarea pe o noapte la un hotel de trei stele - cameră single - dacă întârzierea trenului a provocat pierderea ultimei legături feroviare din acea zi.
În România, aceste facilităţi se acordă numai călătorilor din trenurile internaţionale, pentru cei din trenurile naţionale existând o derogare care ar trebui să expire la data de 3 decembrie 2019. Însă Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de Hotărâre de Guvern prin care va solicita o nouă derogare, până la 3 decembrie 2024. Asta pentru că Regulamentul 1371/2007 permite trei derogări (în total, 15 ani) faţă de termenul iniţial, 3 decembrie 2009.
România a obţinut o primă derogare de la aplicarea acestui regulament, în 2009 până în 2014, apoi o altă derogare în 2014 până în 2019, invocând motivul că infrastructura feroviară nu permite respectarea întocmai a orarelor din mersul trenurilor. Doar din 3 decembrie 2020, când va fi termenul final, , întârzierile vor fi decontate indiferent ce pierderi ar suferi CFR Călători sau operatorii privaţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Marco Rubio discută cu premierul israelian despre Iran şi ostaticii din Gaza
-
Trump numeşte fostul patron al unor lanţuri de fast-food în funcţia de ambasador în UE
-
Trump desemnează gruparea Houthi drept „organizaţie teroristă străină”
Principalul motiv invocat în prezent de Ministerul Transporturilor pentru a obţine derogarea până în 2020 este acelaşi cu cele invocate pentru derogările anterioare, respectiv starea precară a infrastructurii feroviare, care nu permite respectarea la minut a mersului trenurilor. În 2009, când România a obţinut prima derogare, infrastructura era într-o stare total inadecvată şi, de atunci, doar liniile Bucureşti-Constanţa, Bucureşti-Predeal şi alte câteva tronsoane de pe Coridorul IV feroviar (în total, aproximativ 1.000 de kilometri) au fost reabilitate. Ar mai fi de reabilitat cel puţin 10.000 de kilometri, cu un necesar investiţional estimat de ingineri la cel puţin un miliard de euro pe an.
Aşadar, transportatorii feroviari de călători nu acordă despăgubiri în cazul în care trenurile vor întârzia, dar există un caz în care transportatorii nu pot evita despăgubirea: trenurile internaţionale. Există, de asemenea, şi o serie de drepturi ale pasagerilor din Europa care se acordă fără derogare: disponibilitatea biletelor, inclusiv la bordul trenurilor, responsabilitatea companiilor de transport feroviar pentru pasageri şi bagaje şi facilităţile de acces pentru persoanele cu handicap.
Cu derogare, adică amânate pentru data de 3 decembrie 2024, sunt următoarele drepturi: despăgubiri pentru întârzieri, legături pierdute sau anulări şi plăţi în avans în caz de deces sau rănire a pasagerilor (cel puţin 21.000 de euro în caz de deces) pentru a acoperi cheltuielile imediate care pot apărea în cazul unui accident.
Citeşte şi: Ministerul Transporturilor garantează că va menţine gratuitatea integrală pe CFR pentru studenţi
Citește pe alephnews.ro: Robert Fico a declarat că opoziția plănuiește o lovitură de stat similară cu revolta EuroMaidan din Ucraina. Ce a declarat Premierul slovac
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Anda Adam participă la Asia Express 2025! Cine e colegul vedetei în emisiunea de la Antena 1
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe