Video Ministerul Transporturilor va începe consultări cu patronatele privind noua lege a transporturilor

Ministerul Transporturilor va finaliza până la sfârşitul săptămânii proiectul de modificare a Legii transporturilor, act normativ care trebuie adoptat până în luna decembrie, şi va organiza săptămâna viitoare o primă întâlnire cu patronatele pentru consultări.

Urmărește
425 afișări

"Ministerul Transporturilor va continua dialogul pentru modificarea legislaţiei şi, probabil, în câteva zile vom finaliza draftul, astfel încât săptămâna viitoare să avem o primă întâlnire cu patronatele", a declarat, marţi, la conferinţa "Mediafax Talks About Transport & Logistics", Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Prezent la conferinţă, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transporturilor Rutieri din România (UNTRR), Radu Dinescu, a declarat că patronatul a propus o serie de modificări ale legii, printre care creşterea valabilităţii licenţei de la cinci ani la zece ani şi a copiei conforme de la un an la zece ani.

"În cazul în care nu vom fi chemaţi vom ieşi în piaţă şi vom striga, pentru că ştiu că politicienii sunt sensibili la astfel de acţiuni", a spus Isac.

Secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu, a precizat că patronatul a propus o serie de modificări ale legii, printre care creşterea valabilităţii licenţei de la cinci ani la zece ani şi a copiei conforme de la un an la zece ani.

"Am cerut creşterea valabilităţii licenţei şi a copiei, dar s-a ivit o altă problemă, şi anume costul de eliberare. În prezent, eliberarea copiei costă 260 lei şi autorităţile vor să plece de la tariful actual, înmulţit cu zece, pentru o copie valabilă zece ani, cu un cost de zece ori mai mare", a spus Dinescu.

Potrivit UNTRR, în prezent există 36.000 de firme, care solicită în jur de 134.000 de copii pe an. "Ministerul colectează aproximativ 8 milioane euro pe an din taxele de eliberare a copiei. Probabil că îi deranjează că în loc să aibă 8 milioane de euro pe an îi vor avea la zece ani", a afirmat reprezentantul UNTRR.

Alte modificări propuse de UNTRR vizează introducerea cazierului pentru şoferi, crearea unei organism unic de control (în prezent controalele se efectuează separat de către CNADNR, ARR şi RAR), introducerea clasificării firmelor în clase de risc, reglementarea accesului la profesie şi stabilirea elementelor minime care trebuie avute în vedere la calculul tarifelor de transport.

O problemă ridicată de Dinescu a fost neaplicarea legii. "Aplicarea legii se întâmplă doar în cazuri extreme, de accidente, şi nici atunci autorităţile nu vor recunoaşte că legea nu a fost aplicată şi spun că legea nu e bună şi o vor schimba", a mai spus secretarul general al UNTRR.

Noua lege a transporturilor trebuie adoptată până în luna decembrie pentru a armoniza prevederile interne cu cele comunitare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici