- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministerul Transporturilor vrea să modernizeze inelul feroviar al Capitalei
Ministerul Transporturilor vrea să modernizeze, în următorii trei ani, inelul feroviar al Capitalei, operaţiune care va presupune pe unele tronsoane dublarea şi electrificarea liniilor, astfel încât trenurile vor putea circula cu o viteză de 100 km/oră, potrivit ministrului de resort, Ludovic Orban.
Ministerul Transporturilor vrea să modernizeze inelul feroviar al Capitalei (Imagine: Mediafax Foto)
"Suntem în faza de licitaţie pentru realizarea studiului de fezabilitate, iar după alegerea consultantului vor mai fi nevoie de şase luni pentru realizarea studiului. Cred că proiectul va fi gata în circa trei ani", a declarat, luni, Orban.
El nu a putut preciza investiţia necesară proiectului.
"Valoarea investiţiei o vom şti peste şapte-opt luni, după finalizarea studiului. Oricum, nu va fi o investiţie foarte mare", a spus Orban.
ULTIMELE ȘTIRI
-
REZULTATE PARȚIALE. Alegeri prezidențiale 2024, turul 1: Călin Georgescu și Marcel Ciolacu intră în turul 2
-
Rezultate parţiale 90% din secţiile de votare: Călin Georgescu continuă să fie pe primul loc. Bătălie pentru locul doi între Ciolacu şi Lasconi
-
Primele declaraţii ale candidaţilor după exit-poll-uri. Ciolacu: Rezultatul ne confirmă că am făcut ceea ce trebuie pentru ţară / George Simion anunţă victoria deşi exit-poll-urile îl dau pe 4 / Lasconi: Speranţa este vie în România
-
Cine este Călin Georgescu, surpriza de la alegerile prezidenţiale 2024, turul I
Inelul feroviar este paralel cu actuala şosea de centură, având câteva ramificaţii în interiorul oraşului şi se întinde pe o lungime de 62 de kilometri.
În prezent, există 14 staţii care vor fi modernizate şi vor fi construite alte 13, la intersecţiile cu bulevardele mari, printre acestea fiind Bucureşti Nord, Griviţa, Chitila, Cotroceni, Jilava, Berceni, Granitul, Pantelimon, Obor, Băneasa, Otopeni şi Mogoşoaia.
Orban a spus că tariful unui bilet va fi apropiat de cel al tranportului public şi că va fi stabilit în funcţie de subvenţiile acordate de Guvern.
De asemenea, Orban a precizat că în studiul de fezabilitate există obligativitatea realizării lizierei de pădure a Capitalei.
Pentru această linie de cale ferată vor fi achiziţionate trenuri noi, similare cu modelul Săgeata Albastră.
Orban a călătorit cu trenul, luni, însoţit de ziarişti, pe relaţia Gara de Nord - Progresul. Ministrul a vrut să verifice durata călătoriilor între Gara de Nord şi Progresul cu trenul, respectiv cu maşina, pe centura Capitalei, şi a constatat că trenul a parcurs distanţa respectivă în 37 de minute, iar autovehiculul în 75 de minute.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO