Ministrul Fondurilor Europene: Lucrările de extindere a metroului ar putea fi trecute pe finanţare cu fonduri UE

Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, a declarat joi că extinderea metroului Bucureşti, dar şi segmente de autostrăzi cu finanţare BEI ar putea fi trecute pe finanţare cu fonduri UE, prin cuprinderea ca eligibile în programul operaţional Transport, o decizie a CE fiind aşteptată în următoarele luni.

Urmărește
443 afișări
Imaginea articolului Ministrul Fondurilor Europene: Lucrările de extindere a metroului ar putea fi trecute pe finanţare cu fonduri UE

Ministrul Fondurilor Europene: Lucrările de extindere a metroului ar putea fi trecute pe finanţare cu fonduri UE (Imagine: Alexandru Solomon/ Mediafax Foto)

"Discutăm cu Comisia Europeană finanţarea cu fonduri UE a extinderii metroului Bucureşti. Noi am solicitat Comisiei Europene să modificăm POS Transport pentru a include şi transportul urban ca fiind zonă eligibilă. Făcând asta, putem ca toate cheltuielile pentru metrou să le decontăm din bani europeni", a afirmat Teodorovici, la dezbaterea SAR de la Reprezentanţa Comisiei Europene.

El a menţionat că în principiu Comisia Europeană s-a arătat favorabilă, însă trebuie modificată structura POS Transporturi, iar decizia finală de la Bruxelles ar putea să vină şi în a doua parte a anului.

"Am avut azi o şedinţă puţin mai devreme cu cei de la Transporturi şi i-am rugat ca într-o săptămână - maxim două să am de la ei un document clar, în baza căruia să cer Comisiei Europene această idee", a spus Teodorovici.

De asemenea, el a spus că, deşi procedura de modificare a POS Transporturi va dura mai mult timp, odată ce va fi convenit cu Comisia Europeană că se acceptă finanţarea, se va putea face finanţarea internă ca pentru un proiect eligibil pe finanţare europeană.

Întrebat de ce nu s-a inclus extinderea metroului ca eligibil încă din 2007, Teodorovici a arătat că Bulgaria finanţează metroul din Sofia cu fonduri UE, iar reprezentanţii Guvernului român din 2007 "probabil că nu au avut atunci suficiente argumente".

De asemenea, Teodorovoci a spus că în perioada aprilie-iunie se aşteaptă de la Comisia Europeană şi o decizie privind solicitarea Guvernului român privind includerea în POS Transport şi a altor proiecte pentru segmente de transporturi cu finanţare BEI şi de la bugetul de stat în valoare de 1,9 miliarde de euro.

El a menţionat că este vorba despre sectoarele Bucureşti-Ploieşti, Cernavodă-Constanţa şi alte "segmente de autostrăzi aflate în derulare".

"Prin acceptarea de către Bruxelles a finanţării acestora cu 85% s-ar ajunge la rambursări de circa 1,5 miliarde de euro, bani care nu au fost luaţi în calcul la începutul anului", a spus Teodorovici.

El a mai afirmat că, deşi banii europeni pentru metrou şi celelalte proiecte cu finanţare BEI ar putea veni abia în a doua jumătate a anului, ar fi "ceva fantastic" prin impactul în economie şi la bugetul de stat.

Construcţia liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finanţare asigurată din creditul BEI şi din fonduri guvernamentale, lucrările nefiind oprite în acest moment, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, după întâlnirea cu preşedintele Băncii Europene de Investiţii, Werner Hoyer.

Ponta a arătat că, înaintea întâlnirii cu preşedintele Băncii Europene de Investiţii (BEI), a avut, împreună cu ministrul Finanţelor şi ministrul pentru Buget, o discuţie cu conducerea Metrorex şi directorii celor două companii care lucrează la acest proiect, Astaldi şi Max Bogel, şi s-a putut convinge că lucrările continuă.

"M-am convins exact de la reprezentanţii companiilor că nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finanţare pentru acest proiect va continua să fie asigurat. În primul rând, avem în continuare încă 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmează să fie accesat într-un calendar care să se încadreze şi în obligaţiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate", a susţinut primul-ministru.

Acesta a adăugat că valoarea investiţiei se ridică la 1,2 miliarde euro, sumă egală cu cea necesară pentru constucţia autostrăzii Bucureşti-Comarnic.

BEI a acordat României o finanţare de 465 milioane euro pentru proiectarea şi construcţia acestei linii de metrou.

Cu o lungime totală de aproximativ şase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece staţii, la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, şi va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei.

Primele trenuri pe linia 5, de la Râul Doamnei şi de la staţia Valea Ialomiţei, până la Eroilor, ar trebui puse în funcţiune în cursul anului 2015.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici