Ministrul Transporturilor: În orizontul lui 2020, vom circula cu trenul de la Gara de Nord la Otopeni

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat, marţi seara, că până în 2020 se va circula cu trenul pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni şi deja se lucrează la implementarea proiectul prin care CFR Infrastructură va dubla linia ferată existentă.

Urmărește
1347 afișări
Imaginea articolului Ministrul Transporturilor: În orizontul lui 2020, vom circula cu trenul de la Gara de Nord la Otopeni

Ministrul Transporturilor: În orizontul lui 2020, vom circula cu trenul de la Gara de Nord la Otopeni

„Am spus precis că, în orizontul lui 2020, vom merge cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni şi vă spun foarte sigur că într-un an şi ceva se poate realiza acest lucru”, a declarat Lucian Şova, într-o emisiune la Antena 3.

Oficialul de la TR a precizat că „deja se lucrează la implementarea părţii de proiect de dublare a căii ferate pe aliniamentul existent”. „CFR Infrastructură va construi singur dublarea. Deci, încă un segment de cale ferată pe aliniamentul paralel cu cel care există, iar, din momentul în care va trebui să devieze către aeroport, studiul de fezabilitate este gata în mai puţin de o lună de zile”, a explicat Şova.

Ministrul Transporturilor a mai spus că valoarea acestui proiect se ridică la 90 de milioane de euro, fiind extraordinar de important pentru ceea ce înseamnă ca serviciu. „Până la urmă este vorba despre vreo 16 km de cale ferată, nu e un lucru mare. Dar pe un segment, pentru a putea încrucişa trenurile pe aliniamentul vechii căi ferate se construieşte încă un fir, care va coti la dreapta spre aeroport, traversând pe deasupra pe estacade, pe viaducte, DN1 şi toată infrastructura rutieră”, a adăugat Şova.

Ministrul Transporturilor a menţionat că, la ora actuală, există linie de cale ferată între Gara de Nord şi Otopeni, însă nu până în aeroport, fiind o „legătură feroviară rudimentară”.

„În mandatul meu, o să avem tren la aeroport. Există o legătură feroviară rudimentară şi care nu vine până în aeroport. Este vechea linie de cale ferată care merge de la Bucureşti, traversează Otopeni, acolo este făcută o gară, o improvizaţie, o scară rulantă”, a adăugat ministrul Transporturilor.

De asemenea, ministrul Lucian Şova a precizat în cadrul aceleiaşi intervenţii că în bugetul CFR din 2017 au fost 80 de milioane de lei, pentru reparaţii de vagoane „dar nu au fost consumaţi”.

Potrivit CFR SA, modernizarea Liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti Otopeni este inclusă în Master Planul General de Transport şi în lista de proiecte finanţate din POIM 2014-2020. Valoarea estimată a obiectivului de investiţii prevăzută în Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane de euro, fără TVA.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici