- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (10.10.2013, 14:44)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministrul Transporturilor: Termenul de plată pentru CFR Marfă rămâne 14 octombrie şi nu va fi amânat
Termenul limită de plată de către cumpărător a sumei de 170 milioane euro pentru preluarea a 51% din acţiunile CFR Marfă rămâne 14 octombrie, dată după care Ministerul Transporturilor va anunţa cum va fi finalizată procedura de privatizare, a declarat ministrul de resort, Ramona Mănescu.
Urmărește
330 afișări
Mănescu: Termenul de plată pentru CFR Marfă rămâne 14 octombrie (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
Termenul limită de plată de către cumpărător a sumei de 170 milioane euro pentru preluarea a 51% din acţiunile CFR Marfă rămâne 14 octombrie, dată după care Ministerul Transporturilor va anunţa cum va fi finalizată procedura de privatizare, a declarat ministrul de resort, Ramona Mănescu.
Ea a precizat că va avea, joi, o discuţie cu premierul Victor Ponta pe această temă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
"Noi trebuie să respectăm termenul din hotărârea de guvern şi din contract. Nu vom amâna, nu avem cum să amânăm, există o strategie de privatizare, un acord scris cu Fondul Monetar Internaţional. Nu putem să derogăm de la acest termen", a spus Mănescu.
Ministrul a arătat totodată că proiectul de hotărâre prin care termenul de finalizare a privatizării era prelungit a fost promovat de către secretarul de stat Cristian Ghibu, dar nu s-a aflat pe agenda şedinţei de miercuri a Guvernului astfel că "nu a putut fi promovat".
"Nu există nicio acţiune în instanţă, suntem în termenii contractului, cum a fost şi până acum", a adăugat Mănescu.
Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată pe 14 august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie.
"Ştiţi că de la început şi eu şi premierul v-am spus: «Avem un contract, avem o hotărâre de Guvern, trebuie să respectăm cele 60 de zile». Vă reamintesc că în scrisoarea semnată cu Fondul Monetar Internaţional se prevedea foarte clar că această privatizare nu poate să depăşească termenul de 15 octombrie. (...) De aceea s-a şi făcut o hotărâre de Guvern care preciza acest termen de 60 de zile, fără posibilitate de prelungire", a spus ministrul.
Ea a arătat că termenul de plată este luni, 14 octombrie.
"De aceea vă rog să ne aşteptaţi, să vină ziua de 14 octombrie, şi vom discuta, vă vom comunica toate deciziile pe care le luăm", a spus Mănescu.
Ministrul a adăugat că statul "nu-şi poate permite să-şi dea cu părerea" şi "să facă speculaţii".
În şedinţa de miercuri, Guvernul nu a discutat un proiect elaborat de Ministerul Transporturilor pentru prelungirea până la 20 decembrie a datei limită pentru privatizarea CFR Marfă, astfel că, în lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Român ar trebui să achite în următoarele zile încă 170 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Citeşte şi:
Guvern: În şedinţă nu a fost propusă şi nici discutată o prelungire a privatizării CFR Marfă
Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirmă că "nu are nicio treabă" cu hotărârea de guvern prin care data limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă a fost fixată pentru 13 octombrie şi va analiza varianta de a-şi recupera cel puţin costurile avute până acum dacă Transporturile nu obţin amânarea.
Citeşte şi:
Stoica, GFR: Nu avem treabă cu Hotărârea de Guvern privind CFR Marfă. Vrem să recuperăm banii dacă MT nu obţine amânarea
"Noi suntem pregătiţi să plătim diferenţa de sumă în condiţiile în care vânzătorul îşi îndeplineşte obligaţiile asumate, adică obligaţiile suspensive fără de care nu se poate închide contractul, implicit avizul de la Consiliul Concurenţei sau, după caz, Comisia Europeană. GFR, ca şi cumpărător, nu are nicio treabă cu HG-ul, vânzătorul trebuie să facă demersurile necesare pentru prelungirea termenului de privatizare în baza contractului semnat între părţi. Pâna în prezent, eu mi-am îndeplinit toate obligaţiile suspensive, am virat 30 de milioane de euro şi am tratat cu maximă seriozitate acest proces de privatizare pe care vreau să îl duc până la capăt. Dacă vânzătorul nu obţine prelungirea, este problema lui şi ca în orice relaţie contractuală, vom analiza varianta de a ne recupera, cel puţin, costurile avute pe toată perioada privatizării", a declarat omul de afaceri agenţiei MEDIAFAX.
GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentând 10% din preţul de cumpărare a 51% din acţiunile CFR Marfă deţinute de stat, condiţie prealabilă pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garanţie de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.
Citeşte şi:
GFR a virat 20 milioane de euro într-un cont escrow, condiţie prealabilă pentru preluarea CFR Marfă
Luni, preşedintele Traian Băsescu a declarat că orice om care priveşte la modul în care se desfăşoară procesul de privatizare a CFR Marfă poate considera ca mai devreme sau mai târziu acesta va face obiectul unei anchete.
Marţi, premierul Victor Ponta nu s-a pronunţat legat de prelungirea acestui termen, precizând că va discuta cu ministrul Transporturilor şi va fi decis atunci dacă procedura de privatizare va fi oprită, caz în care statul trebuie să restituie cumpărătorului banii achitaţi până în prezent, sau va fi continuată.
El a justificat însă o eventuală prelungire a termenului de finalizare a privatizării CFR Marfă prin faptul că Guvernul nu ar putea să transfere compania în proprietate privată nici dacă sunt achitaţi acum toţi banii, fără avizul Consiliului Concurenţei.
În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiţi după ce Consiliul Concurenţei va emite o decizie privind tranzacţia.
GFR a depus în urmă cu aproximativ două săptămâni la Consiliul Concurenţei notificarea privind achiziţia a 51% din CFR Marfă. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate în tranzacţie şi piaţa de profil.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat duminică pentru MEDIAFAX că o analiză obişnuită durează maxim 45 de zile dacă notificarea este completă, iar în cazul unei analize mai complicate, termenul legal este de maxim 5 luni.
Citeşte şi:
CONFERINŢA MEDIAFAX: Consiliul Concurenţei cere date suplimentare de la GFR privind notificarea preluării CFR Marfă
El a adăugat că instituţia pe care o conduce a solicitat GFR unele completări cu termen de primire în 20 de zile, iar din experienţa Consiliului, după ce notificarea este completă, o analiză durează circa o lună.
CFR Marfă este cea mai mare companie de profil din România, iar GFR principalul competitor.
Citește pe alephnews.ro: PSD, PNL și UDMR își împart ministerele. Cine conduce România?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Blake Lively a depus o plângere legală împotriva lui Justin Baldoni. Actorul este acuzat de hărțuire sexuală și de orchestrarea unei campanii de defăimare împotriva ei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe