Mobilitatea conectată va însemna mai puţine accidente şi un consum mai mic de carburant

Conectarea maşinilor la internet poate reduce cu 390.000 de tone emisiile de dioxid de carbon, iar sistemele de siguranţă şi funcţiile bazate pe cloud pot preveni aproximativ 260.000 de accidente cu vătămare corporală, potrivit unui studiu realizat de Bosch şi firma de consultanţă Prognos.

Urmărește
237 afișări
Imaginea articolului Mobilitatea conectată va însemna mai puţine accidente şi un consum mai mic de carburant

Mobilitatea conectată va însemna mai puţine accidente şi un consum mai mic de carburant

Studiul „Efectul Maşinii Conectate 2025”, realizat de Bosch şi firma de consultanţă Prognos, a investigat ce va însemna conectarea maşinilor la internet în special pentru Statele Unite, Germania şi oraşele principale din China.

„Mobilitatea conectată va însemna mai puţine accidente, consum mai mic de carburant, mai puţin stres”, spune Dr. Dirk Hoheisel, membru al Consiliului de Administraţie al Bosch.

Potrivit studiului, peste 260.000 de accidente implicând vătămări corporale (SUA: 210.000, China: 20.000, Germania: 30.000) vor fi evitate anual - la fel de multe accidente câte se produc în doi ani în Berlin.

Maşina conectată la internet va reduce numărul oamenilor răniţi în accidente rutiere cu 350.000 – similar cu 12 ani fără accidentări rutiere în Los Angeles. Doar în Statele Unite vor fi cu 290.000 mai puţine accidente (China: 25.000, Germania: 37.000).

Aproximativ 11.000 de oameni ar putea fi salvaţi prin sisteme de asistenţă conectate, dintre care 4.000 în Statele Unite (China: 7.000, Germania: 300).

De asemenea, până la 4,3 miliarde de euro în costuri ale materialelor şi daune vor fi economisite prin sistemele de asistenţă conectate. Această sumă este dublă faţă de suma cheltuită de guvernul chinez în 2016 pentru a îmbunătăţi calitatea aerului în Beijing, conform datelor finale.

Dintre cele 3,6 miliarde de euro care pot fi atribuite economisirii din SUA (China: 380 milioane de euro, Germania: 450 milioane de euro), numai integrarea telefoanelor inteligente va contribui cu aproape 610 milioane de euro.

Concepte ca parcarea comunitară şi managementul activ al lotului de locuri de parcare vor reduce traficul din parcări cu până la 380 de milioane de kilometri, în timp ce condusul cu nivel foarte ridicat de automatizare economiseşte carburant suplimentar.

Aproximativ 70 de milioane de ore de condus vor fi eliminate prin funcţiile de parcare conectată în Statele Unite, China şi Germania.

Maşina conectată oferă utilizatorului 31 ore de timp liber pe autostradă. Cetăţenii americani petrec 43 ore pe an pe autostrăzile interstatale, în China se petrec 26 ore pe drumurile expres, iar în Germania, 39,5 ore pe autostrăzi. Condusul cu nivel foarte ridicat de automatizare şi conexiunea la internet simultană vor elibera aproximativ 80% din timpul petrecut la volan, care poate fi folosit în alt scop decât condusul.

Conform modelelor de calcul, Programul de Stabilitate Electronică (Electronic Stability Program - ESP), de exemplu, va fi disponibil la peste 90% din vehiculele din cele trei ţări vizate de studiu până în 2025, cu frânare de urgenţă automată pe bază de senzor şi asistenţă la schimbarea benzii la peste 40% din flota de maşini. De asemenea, sistemele pentru mai mult confort şi conectivitate vor fi găsite în majoritatea maşinilor: în 2025, telefoanele inteligente vor fi integrate în sistemul de infotisment din aproape fiecare a doua maşină.

Senzorii ESP vor raporta secţiunile următoare de drum îngheţat, iar camerele vor colecta date despre restricţiile de viteză şi ceaţă. Funcţii precum soluţiile de parcare bazate pe internet şi avertizările de drum greşit pentru şofer în timp aproape real, vor fi utilizate la scară largă, potrivit datelor studiului citat.

Bosch şi Prognos au evaluat un total de 11 tehnologii pentru transportul privat al pasagerilor, în special dispersia şi impactul lor până în 2025 în Statele Unite, Germania şi China. „În modelele de calcul, am simulat viteza la care noile tehnologii ar fi adoptate în flota de vehicule”, explică expertul în mobilitate al Prognos, Stephan Kritzinger. Modelul este bazat pe statistici internaţionale privind inventare de vehicule, date despre accidente şi cercetări actuale, precum şi estimări ale Bosch şi Prognos.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici