- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Modelele Dacia vor avea şi motoare de un litru (Galerie Foto)
Dacia va extinde gama de motorizări cu un propulsor pe benzină de un litru, disponibil deja pe Sandero şi Logan vândute în Brazilia, sub marca Renault, iar anumite modele vor fi echipate cu sistem de climatizare automat şi cutie de viteze automată.
Modelele Dacia vor avea şi motoare de un litru (Imagine: Mediafax Foto)
Pe modelele Renault Sandero şi Renault Logan comercializate în Brazilia, motorul de un litru poate fi alimentat atât cu benzină, cât şi cu alcool.
Propulsorul, care are patru cilindri în linie, dezvoltă o putere de 76 de Cai Putere (CP) alimentat cu benzină şi de 77 CP alimentat cu alcool şi are un consum de 5,5 litri de benzină (8,4 litri de alcool) pentru 100 de kilometri parcurşi în afara localităţii şi de 7,4 litri de benzină (11,5 litri de alcool) pentru 100 de kilometri parcurşi în oraş.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Adrian Sârbu: Ştii cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot şi cauţi Trump pe buletin. Cu Nicu şi Marcel rămâne cum am stabilit
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Acest motor poate face ca Sandero şi Logan să ai aibe o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră (161 de kilometri pe oră în cazul în care se foloseşte alcool), demarajul de la 0 la 100 de kilometri pe oră realizându-se în puţin peste 14 secunde.
Performanţele motorului de un litru montat pe Sandero şi Logan vândute în Brazilia sunt apropiate de cele ale motorului de 1,4 litri montat pe aceleaşi modele disponibile în România. Propulsorul de 1,4 litri oferă o accelerare de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 13 secunde, viteza maximă fiind de 160 de kilometri pentru Sandero şi de 162 de kilometri pe oră pentru Logan.
Consumul motorului de 1,4 litri este mai mare în comparaţie cu a celui de un litru, pentru parcurgerea a 100 de kilometri în oraş fiind necesari 9,4 litri de benzină. În afara localităţii valorile de consum sunt similare pentru ambele motoare. Avantajele unui motorului mai mic ar fi legate şi de plata unot taxe mai mici către stat şi cote mai mici la asigurări.
Motorul de un litru este montat şi pe Renault Clio Campus (vechea generaţie a modelului Clio) şi pe Renault Clio Symbol. În oferta pentru piaţa braziliană, toate modelele Renault sunt echipate cu motoare pe benzină adaptate să funcţioneze şi cu alcool, variantele diesel nefiind disponibile.
Producătorul de componente auto Continental a anunţat marţi, într-un comunicat, că, prin divizia de sisteme de transmisie şi acţionare, livrează injectoare pentru echipările cu motor de 1,6 litri cu 16 valve pe benzină (indisponibil momentan pe Sandero - n.r.), unităţi de control ale motorului pentru echipările cu propulsoare de 1,6 litri cu 16 valve, de 1,6 litri cu 8 valve şi de 1 litru cu 16 valve (motor care nu există încă pe niciun model Dacia - n.r.), unitate de control a transmisiei pentru cutia de viteze automată (care nu există încă în oferta Dacia - n.r.) pentru motorul pe benzină de 1,6 litri cu 16 valve, ETC (unitate de control electronică a supapei de reglaj) pentru maşinile echipate cu motor pe benzină de 1,6 litri cu 16 valve, senzor de distribuţie şi senzor de reglare a aerului (aer condiţionat automat, climatronic - n.r.) pentru motorizările diesel de 1,5 litri.
Contactat de MEDIAFAX şi întrebat când vor fi introduse motorizările de 1,6 litri cu 16 valve pe Sandero, motorul pe benzină de 1 litru şi cutia de viteze automată pe modelele Dacia, vicepreşedintele companiei Constantin Stroe a spus că orice constructor auto se pregăteşte, pentru a nu fi luat prin surprindere de reacţiile pieţei.
"Cererea de motoare diesel este în recul. Acest lucru este efectul pervers al creşterii preţului motorinei. Acum câţiva ani toată lumea vroia diesel, dar nu aveam capacităţi de producţie. Acum le avem, însă cererea scade. Noi trebuie să fim pregătiţi să facem faţă schimbărilor de piaţă. Legat de introducerea motorului de un litru, nu pot să vă spun când îl vom introduce, pentru că nu ştiu, dar dacă aceste scenarii nenorocite cu creşterea preţului petrolului se adeveresc şi vom ajunge la 170-180 de dolari pe baril, piaţa motoarelor puternice şi a SUV-urilor va fi în scădere dramatică şi vor avea loc nişte mutaţii, în sensul creşterii cererii pentru motoare şi maşini mici", a declarat Constantin Stroe.
El a lăsat să se înţeleagă că SUV-ul, care va fi lansat în a doua parte a anului viitor, ar putea fi primul model Dacia echipat cu o cutie de viteze automată.
"Deocamdată Sandero a fost lansat cu versiunile de motorizare bine cunoscute (1,4 litri cu 8 valve şi 75 de CP şi 1,6 litri cu 8 valve şi 90 de CP - n.r.) şi, în plus, cele diesel de anul viitor oferă o opţiune largă clientelei. În ceea ce priveşte sofisticările de care vorbiţi mai sus, ele vizează alte produse din gamă", a precizat oficialul Dacia.
Referitor la cutia de viteze automată, Stroe nu anticipează o cerere masivă pentru o asemenea dotare în următorii 10-15 ani.
"Acum avem alte probleme. Pregătim trecerea la normele Euro 5 - Euro 6, avem probleme cu reducerea dioxidului de carbon. De la 1 septembrie 2009, producătorii auto vor fi obligaţi să introducă motorizări la nivelul de depoluare Euro 5. Dacă nu putem să facem treaba asta, nu vom mai putea produce", a declarat vicepreşedintele Dacia.
El a arătat că introducerea Euro 5 presupune costuri suplimentare, care ar urma să fie compensate de creşterea vânzărilor, astfel că lansarea acestor motorizări nu ar fi oportună cu mult înainte de 1 septembrie 2009.
În comunicatul remis agenţiei MEDIAFAX, Continental anunţă că furnizează, mai nou, şi anvelope pentru modelul Sandero.
Întrebat dacă Dacia a renunţat la principalul furnizor, Michelin, Stroe a infirmat, menţionând că producătorul auto îşi lărgeşte panelul de parteneri pentru că volumele de producţie cresc.
"De regulă, la volume mari, nu se merge doar pe unul sau doi furnizori, ci pe mai mulţi. Ei cunosc acest lucru pentru că sunt în competiţie şi totul se traduce într-o calitate sporită a produsului, cu un preţ competitiv", a spus oficialul Dacia.
În prezent, principalii furnizori de anvelope pentru Dacia sunt Michelin şi Continental, în timp ce Montana şi Kormoran livrează cantităţi mai mici.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO