Modernizarea liniei de cale ferată Vinţu de Jos-Simeria, de 44 km, va costa peste 330 milioane euro
„Perioada de valabilitate a contractului este de 36 luni (perioada de garanţie – 24 de luni, de la terminarea lucrărilor), iar criteriul de atribuire este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, cu o proporţie de 80% pentru componenta financiară şi 20% propunerea tehnică. Proiectul cuprinde lucrări de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare, care să asigure viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă”, se arată într-un comunicat al companiei.
Ofertele pot fi depuse până la 24 august, când va avea loc şi licitaţia.
Proiectul va consta în efectuarea unor lucrări de construcţii şi instalaţii pe tronsonul feroviar Coşlariu – Simeria, aflat pe coridorul IV paneuropean, între staţiile Vinţu de Jos şi Simeria.
Vor fi efectuate lucrări la infrastructură şi suprastructură (printre care lucrări de consolidare a liniilor cu o lungime de 7,78 km, construcţia sau reabilitarea a 16 poduri, respectiv 8 pasaje denivelate şi un tunel), lucrări de electrificare şi energoalimentare, de telecomunicaţii feroviare, de construcţii civile şi de protecţie a mediului, potrivit CFR SA.
Investiţia va fi finanţată din fonduri nerambursabile europene post-aderare, prin FEDR – 69,2% – şi de la bugetul de stat – 30,7%.
În decembrie 2010, Ministerul Transporturilor a anunţat că, în ceea ce priveşte transportul pe calea ferată, are ca proiect prioritar modernizarea Coridorului IV şi că va lansa în 2011 licitaţii pentru trei tronsoane, respectiv Curtici-Simeria, Simeria-Coşlariu şi Coşlariu-Sighişoara, în lungime totală de 166,3 km, cu o valoare de 1,88 miliarde euro, şi modernizarea a 21 de gări, investiţia fiind de 227 milioane euro.