„Subsecţiunea Apaţa-Caţa, parte a tronsonului feroviar Braşov-Sighişoara, este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa, iar modernizarea acestei subsecţiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă”, arată comunicatul.
Potrivit companiei de căi ferate, la licitaţia deschisă s-au înscris următoarele 6 candidaturi:
– Asocierea Rail Works
– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC Ictaş Inşaat Sanyi ve Ticaret A.Ş.
– Asocierea FCC Construcction SA, Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL
– Asocierea SAIPEM S.P.A. – Dogus Insaat ve Ticaret AS
– Asocierea Strabag AG – Strabag SRL
– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş. – Makiol Inşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. – Makiol Inşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş.
„Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde de lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat. În perioada următoare, comisia de evaluare va analiza documentele de calificare şi propunerile tehnice şi financiare”, a mai anunţat CFR.
CFR SA este compania care administrează infrastructura feroviară publică şi desfăşoară o activitate de interes public.