Modernizarea liniei feroviare Simeria-Sighişoara este estimată la aproape două miliarde euro

Modernizarea liniei de cale ferată Simeria-Coşlariu-Sighişoara (judeţele Hunedoara, Alba şi Mureş), astfel încât trenurile de călători să circule cu viteza de 160 kilometri pe oră, va costa aproximativ 8,22 miliarde lei cu TVA inclus (1,95 miliarde euro).

Urmărește
12 afișări

Lucrările au fost împărţite în două secţiuni, respectiv Simeria-Coşlariu (70 km cu o durată de trei ani) şi Coşlariu-Sighişoara (95 km cu o durată de patru ani).

Modernizarea liniei între Simeria şi Coşlariu este estimată la 3,41 miliarde lei (813,15 milioane euro) şi vizează construcţia unui tunel nou între Simeria şi Orăştie, a 23 de poduri şi viaducte noi, modernizarea podurilor şi podeţelor existente, lucrări la suprastructură, înlocuirea instalaţiilor şi modernizarea staţiilor.

Modernizarea sectorului Coşlariu-Sighişoara va costa aproximativ 4,81 miliarde lei, cu TVA inclus (1,14 miliarde euro) şi va presupune, printre altele, construcţia a două tuneluri noi, a 22 poduri şi podeţe noi, reabilitarea celor existente, înlocuirea şinelor, a traverselor şi a balastului pe toată lungimea tronsonului, înlocuirea sistemului de semnalizare, modernizarea staţiilor şi a peroanelor.

Totodată, CFR SA va introduce pentru ambele secţiuni un sistem european de management al traficului feroviar şi o aplicaţie de transmitere a datelor similară soluţiei de telefonie GSM, adaptată însă căii ferate. Aceasta necesită o reţea care să furnizeze acoperire radio staţiilor şi interstaţiilor de cale ferată.

"Întreaga secţiune Coşlariu-Sighişoara va fi controlată din punct de vedere al traficului şi întreţinerii prin intermediul unui Centru de control operaţional amplasat în zona staţiei Simeria (aceeaşi locaţie şi pentru instalaţiile aferente secţiunii Coşlariu-Simeria), unde vor fi instalate echipamente de semnalizare", se arată într-un proiect de HG pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei, elaborat de Ministerul Transporturilor.

Centrul de control operaţional va avea ca funcţii managementul traficului, diagnoza şi mentenanţa, supravegherea video, managementul informării publicului călător şi managementul alimentării cu energie electrică.

Potrivit proiectului de act normativ, pe durata derulării proiectului vor fi generate aproximativ 1.000 de locuri noi de muncă, câte 500 pentru fiecare tronson.

Investiţia va fi finanţată din fonduri nerambursabile europene, prin Fondul de Coeziune şi de la bugetul de stat.

Linia Simeria-Coşlariu-Sighişoara face parte din Coridorul Pan-european IV (Constanţa - Bucureşti - Braşov - Alba Iulia - Curtici), iar traseul acesteia străbate patru judeţe (Hunedoara, Mureş, Sibiu şi Alba).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici