„Acest pas va contribui semnificativ la îmbunătăţirea poziţie grupului Mol pe piaţa din Cehia şi sprijină intenţia noastră de a deveni lider regional în vânzarea de combustibili”, se arată într-un comunicat al companiei, relatează portfolio.hu.
În prezent, grupul din Ungaria operează 192 de benzinării în Cehia, sub mărcile Slovanft, Pap Oil şi Lukoil, însă compania vrea să le regrupeze anul viitor sub doar două branduri puternice.
„Vrem să introducem marca MOL, sub care serviciile noastre sunt cunoscute în Ungaria, România, Serbia, Slovenia şi Austria, păstrând în acelaşi timp marca Pap Oil”, a declarat Lars Höglund, vicepreşedinte al diviziei de vânzări MOL.
Potrivit MOL, achiziţia celor 44 de benzinării din Cehia ale Lukoil corespunde strategiei de dezvoltare a MOL în Europa Centrală şi de Est, sporind prezenţa grupului pe piaţa comerţului cu carburanţi, în raza de aprovizionare de la rafinăriile proprii.
La începutul lunii august, grupul rus Lukoil a decis să vândă cele 138 de benzinării deţinute în Cehia, Slovacia şi Ungaria, pentru optimizarea operaţiunilor în sectorul comerţului cu produse petroliere.
În luna mai, grupul ungar de petrol şi gaze MOL a cumpărat de la compania petrolieră italiană Eni 208 benzinării din România, Cehia şi Slovacia, ajungând prin această tranzacţie să deţină aproximativ 2.000 de staţii de distribuţie a carburanţilor în 11 ţări.