- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Moody's a îmbunătăţit ratingul companiei de televiziune CME
Agenţia de evaluare financiară Moody's a îmbunătăţit, marţi, ratingul Central European Media Enterprises (CME), care deţine în România Pro TV, Pro Cinema, Acasă, Pro TV Internaţional, Sport.ro şi MTV, de la "Ba3" la "Ba2", ca urmare a performanţelor financiare şi operaţionale bune obţinute în 2007.
Moody's a îmbunătăţit ratingul companiei de televiziune CME (Sursa: www.cetv-net.com)
De asemenea, ratingul acordat obligaţiunilor negarantate emise de companie a fost îmbunătăţitde la "Ba3", la "Ba2", se arată într-un comunicat al agenţiei de evaluare financiară.
Perspectiva ratingurilor este stabilă.
Îmbunătăţirea ratingului reflectă mai mulţi factori, printre care performanţele operaţionale şi financiare bune obţinute de la cea mai recentă revizuire, în luna iunie 2006.
Veniturile totale ale grupului CME au crescut anul trecut cu 39%, la 840 de milioane de dolari, în timp ce profitul înainte de plata dobânzilor, impozitelor deprecierii şi amortizării (EBITDA) a avansat cu 46%, la 320 de milioane de euro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Adrian Sârbu: Ştii cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot şi cauţi Trump pe buletin. Cu Nicu şi Marcel rămâne cum am stabilit
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Marja de profit EBITDA a CME a urcat anul trecut la 38%, reflectând dezvoltarea semnificativă a operaţiunilor de bază din industria televiziunii, succesul strategiei de preţuri şi un bun control al costurilor.
De asemenea, îmbunătăţirea ratingului a fost determinată de politica financiară prudentă în ceea ce priveşte gradul de îndatorare a grupului.
Un alt factor care a susţinut revizuirea în urcare a ratingului a fost strategia de achiziţii şi fuziuni solidă, care este concentrată pe preluarea participaţiilor minoritare la subsidiarele controlate, cu scopul de a raţionaliza structura CME şi a îmbunătăţi performanţele posturilor de televiziune, prin conformarea la practicile grupului.
Ratingul "Ba2", cu perspectivă pozitivă, reflectă poziţia de lider deţinută de companie pe majoritatea din cele şase state din centrul şi estul Europei unde este prezent şi potenţialul ridicat de creştere al pieţelor de publicitate TV în aceste ţări.
De asemenea, calificativul reflectă nivelul ridicat şi sustenabil al audienţei grupului, susţinut de numărul mare de canale deţinute şi de succesul strategiei de programe, care se concentrează asupra producţiilor locale.
Totuşi, calificativul ia în considerare riscurile de pe pieţele unde CME este prezentă, posibila intensificare a concurenţei în unele ţări ca urmare a trecerii de la televiziunea analogică la cea digitală, potenţialul pentru noi achiziţii, încetinirea previzionată pentru economia mondială, care ar putea influenţa unele state unde grupul deţine operaţiuni, şi dependenţa ridicată a companiei de veniturile din publicitate.
Moody's a luat în considerare când a decis revizuirea ratingului şi profilul de lichiditate puternic al CME, care este sprijinit de nivelul de numerar din situaţia contabilă a companiei, de accesul la capital şi de nivelul limitat de amortizare a datoriei programat până la scadenţa obligaţiilor emise, în anul 2012.
CME a anunţat că intenţionează să lanseze o emisiune de obligaţiuni cu maturitate în anul 2013, în valoare de 425 de milioane de euro, şi că va utiliza o parte din fondurile obţinute pentru achiziţii de noi participaţii la companiile din Ucraina.
Moody's consideră că încheierea cu succes a emisiunii de obligaţiuni va consolida profilul de lichiditate ale grupului.
CME operează reţele mari de televiziune în şase state din Europa Centrală şi de Est, cu o populaţie totală de 90 de milioane de persoane.
Posturile de televiziune ale companiei sunt localizate în Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Galaxie Sport), Romania (PRO TV, PRO TV International, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV), Slovakia (Markíza, Galaxie Sport), Slovenia (POP TV, Kanal A) şi Ucraina (Studio 1+1, Studio 1+1 International, Kino,Citi).
CME este listată la bursa americană Nasdaq, precum şi la bursa din Praga.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO