- Home
- Economic
- FRANKFURT, (31.03.2009, 19:10)
- Anca Dumitrescu , Anca Dumitrescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Moody’s: Perpectiva ratingurilor producătorilor europeni de componente auto este negativă
Perspectiva ratingurilor producătorilor europeni de componente auto este negativă, reflectând problemele rezultate din scăderea cererii de vehicule şi a volumului livrărilor, se arată într-un raport al agenţiei de evaluare financiară Moody’s.
Urmărește
7 afișări
Capacitatea producătorilor de componente de a menţine nivelul veniturilor, a profiturilor şi fluxului de capital, în contextul declinului substanţial al volumului producţiei de vehicule, va reprezenta un factor determinant în stabilirea ratingurilor, în următoarele 12-18 luni, mai ales dacă 2009 va fi un an mai prost decât s-a estimat.
"Ultimii trei ani au fost dificili pentru industria europeană a componentelor auto, dar 2009 va fi cel mai dificil, comparativ cu începutul anilor 1990", a declarat Rainer Neidnig, analist al Moody’s şi autor al raportului.
El a arătat că criza de pe piaţa creditelor şi declinul accentuat şi neaşteptat de rapid al producţiei de maşini va exercita presiuni asupra ratingurilor producătorilor de componente.
Nivelul actual al ratingurilor anticipează o scădere substanţială a vânzărilor în 2009 şi faptul că în 2010 nu va avea loc o îmbunătăţire notabilă a situaţiei. Calificativele ar putea fi însă revizuite în scădere, în acest an, dacă prognoza privind durata şi amploarea crizei economice se va înrăutăţi, avertizează Moody’s.
Agenţia anticipează că volumul livrărilor producătorilor europeni de componente către fabricanţii de echipamente la nivel mondial va scădea cu aproape 20%, sau chiar mai mult, în 2009, comparativ cu 2008, declinul urmând să fie mai pronunţat în primele şase luni.
Şi profiturile acestor companii vor avea de suferit, întrucât furnizorii nu vor putea să reducă suficient costurile fixe pe termen scurt, pentru a compensa nivelul redus al cererii.
Măsurile de restructurare pe termen lung, deşi necesare, vor genera costuri excepţionale, exercitând presiuni asupra profitabilităţii.
Potrivit Moody’s, fluxul de capital al acestor companii va fi afectat, dar într-o măsură mai mică decât profiturile, iar accesul la credite va deveni mai dificil şi mai costisitor.
În plus, măsurile de restructurare de la oricare din cei trei mari producători auto din Detroit, respectiv General Motors, Chrysler şi Ford, ar putea exercita presiuni asupra ratingurilor furnizorilor de componente, în special în cazul celor din regiunea Europa, Orientul Mijlociu şi Asia (EMEA), care au calificative mai reduse.
Totuşi, impactul asupra ratingurilor furnizorilor importanţi de componente va fi limitat.
În prezent, Moody’s evaluează capacitatea de creditare a 11 furnizori europeni de componente auto, dintre care doi din Ffranţa, şase din Germania şi câte unul din Slovacia, Suedia şi Marea Britanie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iohannis va fi anchetat, la inițiativa PSD, pentru cheltuielile de lux pe bani publici. Este primul președinte care, în numele „securității naționale”, a secretizat aceste cheltuieli
-
Familiile ostaticilor americani în Israel cer eliberarea urgentă a acestora înainte de schimbarea administraţiei SUA
-
Donald Trump îl nominalizează pe fostul şef al spionajului pentru a conduce CIA
-
Donald Trump confirmă că Elon Musk va conduce un departament important al SUA
Citește pe alephnews.ro: Fortune: Elon Musk e cel mai puternic om din business în 2024
Citește pe www.zf.ro: Un român, un polonez şi un neamţ îşi fac un credit la bancă. Cât va plăti fiecare după 30 de ani. Diferenţele sunt halucinante
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Firma lui Silviu Prigoană, preluată ”ostil” de fostul lui șofer! Dezvăluiri uluitoare după decesul fostului politician: ”Haideți să spunem adevărul”
CANCAN.RO
RĂSTURNARE DE SITUAȚIE privind moartea lui Silviu PRIGOANĂ! MĂRTURIA medicului care l-a RESUSCITAT infirmă zvonurile
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe