Moody’s: Perpectiva ratingurilor producătorilor europeni de componente auto este negativă

Perspectiva ratingurilor producătorilor europeni de componente auto este negativă, reflectând problemele rezultate din scăderea cererii de vehicule şi a volumului livrărilor, se arată într-un raport al agenţiei de evaluare financiară Moody’s.

Urmărește
7 afișări

Capacitatea producătorilor de componente de a menţine nivelul veniturilor, a profiturilor şi fluxului de capital, în contextul declinului substanţial al volumului producţiei de vehicule, va reprezenta un factor determinant în stabilirea ratingurilor, în următoarele 12-18 luni, mai ales dacă 2009 va fi un an mai prost decât s-a estimat.

"Ultimii trei ani au fost dificili pentru industria europeană a componentelor auto, dar 2009 va fi cel mai dificil, comparativ cu începutul anilor 1990", a declarat Rainer Neidnig, analist al Moody’s şi autor al raportului.

El a arătat că criza de pe piaţa creditelor şi declinul accentuat şi neaşteptat de rapid al producţiei de maşini va exercita presiuni asupra ratingurilor producătorilor de componente.

Nivelul actual al ratingurilor anticipează o scădere substanţială a vânzărilor în 2009 şi faptul că în 2010 nu va avea loc o îmbunătăţire notabilă a situaţiei. Calificativele ar putea fi însă revizuite în scădere, în acest an, dacă prognoza privind durata şi amploarea crizei economice se va înrăutăţi, avertizează Moody’s.

Agenţia anticipează că volumul livrărilor producătorilor europeni de componente către fabricanţii de echipamente la nivel mondial va scădea cu aproape 20%, sau chiar mai mult, în 2009, comparativ cu 2008, declinul urmând să fie mai pronunţat în primele şase luni.

Şi profiturile acestor companii vor avea de suferit, întrucât furnizorii nu vor putea să reducă suficient costurile fixe pe termen scurt, pentru a compensa nivelul redus al cererii.

Măsurile de restructurare pe termen lung, deşi necesare, vor genera costuri excepţionale, exercitând presiuni asupra profitabilităţii.

Potrivit Moody’s, fluxul de capital al acestor companii va fi afectat, dar într-o măsură mai mică decât profiturile, iar accesul la credite va deveni mai dificil şi mai costisitor.

În plus, măsurile de restructurare de la oricare din cei trei mari producători auto din Detroit, respectiv General Motors, Chrysler şi Ford, ar putea exercita presiuni asupra ratingurilor furnizorilor de componente, în special în cazul celor din regiunea Europa, Orientul Mijlociu şi Asia (EMEA), care au calificative mai reduse.

Totuşi, impactul asupra ratingurilor furnizorilor importanţi de componente va fi limitat.

În prezent, Moody’s evaluează capacitatea de creditare a 11 furnizori europeni de componente auto, dintre care doi din Ffranţa, şase din Germania şi câte unul din Slovacia, Suedia şi Marea Britanie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici