- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Motivul pentru care Toyota nu vrea să lanseze un automobil ieftin
Grupul japonez Toyota nu vrea să lanseze maşini foarte ieftine pentru a-şi creşte vânzările pe pieţele emergente, deoarece ar pierde din profitabilitate, şi va continua să se concentreze pe clienţii atenţi la fiabilitate, a declarat joi preşedintele companiei, Akio Toyoda, citat de Reuters.
Motivul pentru care Toyota nu vrea să lanseze un automobil ieftin (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Nisssan a anunţat miercuri revigorarea mărcii Datsun, care se va adresa pieţelor emergente prin vehicule cât mai ieftine.
Grupul Volkswagen pregăteşte o mişcare strategică similară, potrivit presei germane.
"Suntem un constructor de automobile care se adresează tuturor segmentelor. Dar pentru a creşte în mod sustenabil trebuie să obţinem un anumit nivel de profitabilitate pe automobilele noastre, indiferent cât sunt de mari sau de mici. Poate Toyota să facă maşini de 500.000 yeni (6.000 de dolari), ca Tata Motors? Nu cred", a spus şeful companiei japoneze, făcând referire la grupul indian care şi-a câştigat renumele mondial prin lansarea celui mai ieftin automobil din lume, Tata Nano.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri prezidențiale 2024 și Referendum București. Peste 8 milioane de români au votat / Referendumul a fost validat
-
Primele date exit-poll din ziua votului. Rezultate alegeri prezidenţiale 2024, turul 1. Lupta este foarte strânsă. Când aflăm cine ajunge în turul 2
-
Referendum local în Capitală. Referedumul a trecut pragul şi poate fi considerat aproape validat. Pentru a trece fiecare întrebare are nevoie de 50% +1 din voturi
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Vin primele rezultate. 9,2 milioane de alegători au ieşit la vot. Oraşele, mult mai active decât satele. Situaţia pe judeţe LIVE
Toyoda a subliniat că Toyota nu va risca să sacrifice calitatea pentru a se încadra într-un anumit plafon de preţ.
Cererea de pe pieţele auto din ţările dezvoltate a ajuns la saturaţie, astfel că marii constructori auto, în căutare de o strategie care să le asigure creşterea, şi-au adaptat gamele de produse la condiţiile pieţelor emergente, urmărind să atragă în special clienţii care caută să cumpere pentru prima dată o maşină nouă, renunţând la vehicule pe două roţi sau automobile la mâna a doua.
Toyota a făcut câţiva paşi mici în această direcţie, care au culminat cu lansarea modelului Etios, dezvoltat exclusiv pentru piaţa indiană. Însă analiştii consideră că preţul de pornire al Etios, de 400.000 rupii (7.800 de dolari) pentru cea mai ieftină versiune, este încă prea ridicat pentru a reprezenta un pericol pentru celelalte mărci low-cost.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO