Muller România: Pierderi, dar şi afaceri mult mai mari, după investiţii în promovare şi distribuţie

Muller Dairy România, filială a producătorului german de lactate cu acelaşi nume, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 2,5 ori mai mare decât cea din 2009, ca urmare a investiţiilor în promovare şi extinderea distribuţiei la nivel local, şi a rămas pe pierdere, a anunţat compania.

Urmărește
153 afișări

În 2009 compania a înregistrat afaceri de 16,2 milioane de lei, potrivit datelor transmise Ministerului Finanţelor.

"Am reuşit să creştem pentru că avem 100 de hostesse care promovează produsele companiei în magazine la fiecare sfârşit de săptămână, făcându-le cunoscute. De asemenea, am dezvoltat pachete convenabile de produse şi am mărit distribuţia la nivel local", a declarat joi, într-o conferinţă de presă, directorul general al Muller România, Tzafrir Granat.

El estimează pentru 2011 o creştere de două cifre a afacerilor.

Anul trecut compania a rămas pe pierdere, după ce în 2009 a avut un rezultat negativ de 20 de milioane de lei.

"Investim foarte mult în dezvoltare şi nu avem încă profit. Atingerea profitabilităţii face parte din planul pe care îl avem pe cinci ani de la intrarea pe piaţa din România. Compania a înregistrat anul trecut pierderi care se încadrează în planul nostru", a adăugat Granat.

Grupul german Muller a intrat în august 2008 pe piaţa lactatelor din România.

Granat a adăugat că retailul modern aduce 70% din vânzările companiei, restul fiind generat de magazinele tradiţionale.

"Consumatorii s-au mutat în special către retailul modern, merg de 1-2 ori pe săptămână la cumpărături, pentru că oferă promoţii, o gamă variată. Astfel, retailul tradiţional a avut de suferit. Cu toate acestea avem în plan să creştem ponderea acestuia la 35% din totalul vânzărilor în 2011", a spus directorul general al Muller România.

Portofoliul companiei cuprinde 11 categorii de produse şi 38 de sortimente. Compania ia în calcul lansarea de produse noi în acest an, cât şi intrarea pe noi categorii.

Potrivit lui Granat, Muller este în prezent pe locul al doilea pe segmentul iaurturilor cu fructe şi pe locul 4-5 pe piaţa totală a iaurturilor, având ca obiectiv să ajungă pe locul 3 în acest an.

Reprezentantul companiei a adăugat că Muller ia în calcul construirea unui fabrici în România, cât şi preluarea unei companii, aspecte cuprinse în planul de afaceri pe 5 ani al companiei.

El a adăugat că anul trecut în România consumul de iaurt a crescut de la 4 kilograme anual pe cap de locuitor la 4,25 kilograme, iar în acest an ar putea ajunge la 4,5 kilograme.

"În Franţa consumul este de patru ori mai mare, în Anglia de 3 ori, iar în Polonia de 1,5 ori, de aceea suntem optimişti în ceea ce priveşte potenţialul de creştere al pieţei", a afirmat Granat.

Piaţa totală a lactatelor a scăzut în 2010 cu 8,1% în valoare, la 3,48 miliarde de lei, şi cu 5,3% în volum, la 336 milioane de kilograme, potrivit Muller, care citează datele firmei de cercetare MEMRB.

"Anul acesta, piaţa ar putea înregistra o uşoară creştere, de 1%", a precizat Tzafrir Granat.

Grupul are peste 5.000 de angajaţi şi cinci fabrici în Europa.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici