Rezultatele din această săptămână ale WPP, gigantul de publicitate listat la Londra, au înregistrat o scădere de aproape un sfert din vânzările din China în ultimele trei luni, o perspectivă proastă în această ţară şi semne de precauţie din partea consumatorilor.
„Oamenii se aşteptau ca, după Covid, China să se redreseze mai mult decât a făcut-o”, a declarat Mark Read, directorul general al WPP.
L’Oréal, care vinde produse de înfrumuseţare de lux şi de masă în China, a estimat că creşterea vânzărilor în această ţară a scăzut cu aproximativ 2-3% în prima jumătate a anului, în timp ce Porsche, deţinut de VW, a declarat că vânzările din China în cele şase luni până în iunie au scăzut cu o treime faţă de anul precedent.
Sectorul imobiliar din China, puternic îndatorat, se află într-o încetinire prelungită de la sfârşitul anului 2021, preţurile locuinţelor scăzând mai rapid în ultimele luni. În ciuda relaxării controalelor stricte Covid-19 la sfârşitul anului 2022, slăbiciunea pieţei imobiliare a afectat încrederea, precum şi cererea de bunuri de consum.
Ca urmare a pandemiei, multe întreprinderi expuse la China – locale şi de peste mări – se aşteptau ca stimulentele axate pe consum să stimuleze creşterea. Deşi acest lucru nu s-a întâmplat, economiştii cred că Beijingul ar putea lua astfel de măsuri dacă Donald Trump este reales.
Analiştii Fitch Ratings au subliniat datele care arată că, în prima jumătate a anului, creşterea în sectorul de catering din China a încetinit la sub 8% pentru prima dată din 2010, excluzând perioada Covid.