„Munca de acasă” se transformă în „munca de oriunde”?

  • Mai mult de jumătate din angajaţi şi-ar dori să lucreze pentru actualul angajator din alt oraş sau chiar din altă ţară, cel puţin temporar.
  • Însă, doar 1 din 5 angajaţi consideră că ar obţine aprobarea angajatorului să lucreze dintr-o altă ţară.
Urmărește
683 afișări
Imaginea articolului „Munca de acasă” se transformă în „munca de oriunde”?

„Munca de acasă” se transformă în „munca de oriunde”?

Pe măsură ce activitatea angajaţilor devine mai flexibilă, în special în ceea ce priveşte locul de unde aceştia aleg să şi-o desfăşoare, apar noi tendinţe pe piaţa muncii, printre care posibilitatea de a lucra din afara oraşului sau a ţării de domiciliu.

Potrivit celui mai recent sondaj realizat pe platforma BestJobs, mai mult de jumătate din angajaţi (57%) au declarat că şi-ar dori să lucreze pentru actualul angajator din alt oraş sau chiar din altă ţară, cel puţin temporar. În ciuda acestei preferinţe, doar 21,5% sunt de părere că angajatorul le-ar permite acest lucru.

Companiile au început să îşi aducă angajaţii la birou în număr din ce în ce mai mare. Potrivit sondajului, în cazul a peste jumătate dintre respondenţi (51%), angajatorii insistă ca aceştia să muncească preponderent de la birou. Astfel, 56% din respondenţii sondajului au spus că în prezent lucrează exclusiv de la birou, în timp ce doar 26% din ei îşi desfăşoară activitatea numai de la distanţă.

Cu toate acestea, 60% din participanţii la sondaj ar prefera să lucreze de acasă cel puţin 3 zile pe săptămână, iar jumătate dintre aceştia şi-ar dori să nu meargă deloc la birou.

Mai mult, din perspectiva lor, lucrul la distanţă deschide noi oportunităţi profesionale: tot mai mulţi angajaţi se văd lucrând de acasă inclusiv pentru companii din străinătate. Astfel, 72% au spus că nu exclud posibilitatea să accepte un job într-o companie din afara ţării, cât timp li se permite să aleagă de unde îşi desfăşoară activitatea.

„După o lungă perioadă de adaptare, angajaţii par că au prins gustul lucrului de acasă sau mai degrabă al beneficiilor pe care le-au descoperit de când lucrează de la distanţă. Acum nu mai vorbim doar de un sistem hibrid birou-acasă, ci se pune problema chiar de a muta biroul în afara ţării, cel puţin în anumite perioade, mai ales dacă activitatea le permite. De cealaltă parte, companiile vor să îşi aducă angajaţii la birou, pentru a nu irosi costurile. Devine clar că e nevoie ca biroul, aşa cum îl ştim, să se transforme pentru a se acomoda la noile nevoi ale angajaţilor, dar şi pentru a mulţumi managerii”, spune Ana Vişian, Marketing Manager BestJobs România.

Două treimi (66%) dintre angajaţii chestionaţi pe platforma BestJobs confirmă tendinţa de a lucra de la distanţă ca fiind reprezentativă pentru viitorul pieţei muncii.

Principalele beneficii pe care le aduce lucrul de la distanţă, conform angajaţilor români, sunt: o mai mare flexibilitate (36%), mai mult timp pentru viaţa personală (23%), posibilitatea de a lucra la proiecte extra şi a suplimenta veniturile (19%), o mai bună capacitate de concentrare (13%).

Totodată, 31% sunt de părere că munca de la birou nu va deveni de domeniul trecutului. Printre beneficiile asociate lucrului de la birou, respondenţii enumeră: interacţiunea cu colegii (36%), un mai bun echilibru între viaţa personală şi cea profesională (35%), o mai bună capacitate de concentrare (6%) şi chiar şanse mai mari de promovare (5%).

Sondajul a fost efectuat în perioada 13 - 23 iulie pe un eşantion de 983 utilizatori de internet din România.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici