Mutarea celor de la Google pentru a opri ”discriminarea” paginilor rivale de cumpărături. Compania separă serviciul de comercializare propriu pentru a tempera îngrijorările UE

Publicat: 26 09. 2017, 18:35
Actualizat: 30 03. 2020, 01:42
1-0120

Joi este termenul limită până la care Google trebuie să se supună deciziei UE în ceea ce priveşte tratamentul pe care îl aplică motorul de căutare site-urilor de cumpărături cu care se află în competiţie, potrivit surselor citate de Bloomberg.

Google va introduce un panou pentru reclame în prima parte a ecranului de căutare care va prezenta câteva imagini ale produselor cu linkuri către site-urile web ale comercianţilor. Fiecare fragment din panou va fi licitat public, au explicat sursele menţionate.

Compania Google a fost amendată, la finalul lunii iunie, cu 2,42 miliarde de euro de autorităţile din Uniunea Europeană pentru că a denaturat rezultatele căutărilor în favoarea propriului serviciu de căutare a cumpărăturilor.

Autorităţile au transmis, în iunie, că firma trebuie să îşi revizuiască practicile în 90 de zile. În caz contrar, se va confrunta cu amenzi de până la 5% din media zilnică a cifrei de afaceri globale a Alphabet, compania care deţine Google.