Autorităţile germane au calculat că Opel are nevoie de lichidităţi de 3,3 miliarde euro, arată Der Spiegel, fără a preciza sursele.
Până în prezent, un producătorul auto putea cere garanţii de stat de 1,8 miliarde euro pentru împrumuturi.
"Nu vom da nicio cifră. Este responsabilitatea conducerii Opel să realizeze un tablou realist al situaţiei şi să ia în considerare schimbările de pe piaţa europeană, în vederea cererii de garanţii de stat", a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al constructorului auto.
Opel ar putea să prezinte un plan de afaceri viabil în următoarele două săptămâni, iar autorităţile care examinează cererile pentru ajutor din bani publici va lua o decizie în aprilie, a afirmat un purtător de cuvânt al ministerului de Finanţe al regiunii Rinul de Nord – Westphalia.
Executivul german ar putea investi în capitalul constructorului auto în cazul în care compania-mamă, GM, va intra în faliment, potrivit publicaţiei Financial Times Deutschland.
Asemenea celorlalţi concurenţi europeni, Opel a fost afectat de problemele financiare generate de cererea scăzută. GM se confruntă, de altfel, cu probleme asemănătoare, evitând colapsul numai cu sprijinul statului. În plus, conducerea producătorului de autovehicule american este deschisă ideii vânzării subsidiarei germane.