Neajunsurile Windows 8: Touchscreen-ul nu pare sã-i intereseze pe clienţi

Deşi interfaţa touch este una dintre cele mai importante caracteristici ale Windows 8, îmbogăţind semnificativ experienţa utilizatorului, numărul clienţilor care cumpără computere cu ecran tactil este extrem de redus, din cauza ofertei deficitare şi a preţului mai ridicat.

Urmărește
606 afișări
Imaginea articolului Neajunsurile Windows 8: Touchscreen-ul nu pare sã-i intereseze pe clienţi

Deşi Windows 8 mizează puternic pe touchscreen, clienţii nu par interesaţi de această funcţie (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Doar 5% dintre laptop-urile cu Windows 8 vândute de la apariţia sistemului de operare (sfârşitul lunii octombrie) până la 15 decembrie au fost echipate cu ecran tactil, potrivit datelor NPD Group, preluate de CNN Money.

Utilizarea Windows 8 fără ecran touch este posibilă, însă este ca şi cum utilizatorul ar arunca la gunoi telecomanda unui televizor şi s-ar ridica de pe canapea de fiecare dată când vrea să schimbe canalul, notează CNN Money.

Producătorii de PC-uri au adus însă pe piaţă un număr redus de modele echipate cu touchscreen. Spre exemplu, la Best Buy, unul dintre cei mai mari retaileri americani, numai 30 din cele 700 modele de laptop-uri disponibile au ecran tactil. Doar două dintre acestea sunt în lista cu cele mai bine vândute produse din ultima perioadă.

O altă problemă este preţul laptop-urilor cu touchscreen, sensibil mai ridicat decât în cazul modelelor mai simple. În SUA, un laptop cu ecran touch costă cu până la 150 de dolari mai mult decât unul similar, însă fără touchscreen.

Diferenţa de preţ ar putea părea mică, însă ecranul touch ar putea fi o caracteristică neglijabilă în opinia clienţilor.

Microsoft a pus accentul pe interfaţa touch în campania de promovare a Windows 8.

Integrarea puternică a ecranului tactil simplifică şi îmbogăţeşte utilizarea interfeţei, dar a adus şi critici sistemului de operare, recenziile de pe internet relevând că interfaţa ar fi greu de utilizat în mod tradiţional, cu tastatură şi mouse.

Oferta săracă şi preţul ceva mai ridicat al laptop-urilor cu touchscreen sunt determinate în principal tot de cerere. Pentru că dispozitivele cu ecran tactil sunt în cea mai mare parte smartphone-uri şi tablete, cererea pentru ecrane touch mai mari este relativ mică. Mai departe, cererea este determinată de mentalitatea consumatorilor, care sunt obişnuiţi să utilizeze PC-ul cu tastatură şi mouse, rata de adoptare a laptop-urilor cu ecran touch fiind astfel relativ redusă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici