Negriţoiu, ASF: Asigurătorii RCA nu le spun clienţilor că un produs ieftin este şi un produs prost

Clienţii care încheie o poliţă RCA ar trebui să achiziţioneze servicii de calitate de la un furnizor care acoperă despăgubirea la timp, tendinţa fiind să cumpere produsul cel mai ieftin, iar asigurătorii nu-i informează că produsul ieftin este de calitate slabă, apreciază şeful ASF, Mişu Negriţoiu.

Urmărește
677 afișări
Imaginea articolului Negriţoiu, ASF: Asigurătorii RCA nu le spun clienţilor că un produs ieftin este şi un produs prost

Negriţoiu, ASF: Asigurătorii RCA nu le spun clienţilor că un produs ieftin este şi un produs prost (Imagine: Shutterstock)

"Când cumperi un RCA, nu te interesează dacă l-ai cumpărat de la un furnizor de RCA care acoperă despăgubirea, care oferă servicii de calitate. Trebuie să te uiţi la aceste lucruri, pentru că tendinţa RCA este să cumpere produsul cel mai ieftin şi greşeala pe care o fac asiguratorii este că vând produse din ce în ce mai ieftine fără să informeze clienţii lor că un produs ieftin este şi un produs prost, aşa cum ştim în sfera de consum", a declarat marţi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

El a punctat că aceia care încheie poliţe RCA folosite în beneficiul unui terţ trebuie să acorde aceeaşi atenţie calităţii produsului ca şi cum l-ar achiziţiona pentru sine.

"Eu cred că are legătură şi cu nivelul cultural, de educaţie şi de datorie cetăţenească. Trebuie să acordăm aceeaşi atenţie, aceeaşi grijă când cumpărăm un produs pentru un terţ ca şi cum l-am cumpăra pentru noi. Când te duci să-ţi cumperi o haină, te uiţi să fie o haină de calitate, să nu fie murdară", a spus Negriţoiu.

Şeful ASF consideră că sistemul de asigurări este dezechilibrat, situaţie care nu poate continua, costurile cu despăgubirile fiind mari, iar primele nu acoperă riscurile şi costurile despăgubirilor, astfel încât sunt necesare mai multe venituri pentru acoperirea despăgubirilor, la care toţi participanţii trebuie să contribuie.

"Încercăm să echilibrăm piaţa, care înseamnă evident creşterea primei, dar şi înseamnă şi scăderea costurilor - costurile de intermediere, de promovare, de a organiza conferinţe, de lobby - şi aunci vom avea în curând finalizat acest set de norme care încearcă să echilibreze piaţa şi să fie fair, dar în primul rând trebuie să protejeze pe termen mediu şi lung consumatorul, care este de fapt terţul, aici nu este neapărat cel care cumpără, ci cel care beneficiază de RCA", a punctat Negriţoiu.

El a explicat că preţul poliţelor şi al primei îl stabilesc asigurătorii, prin calcule actuariale în funcţie de risc, care trebuie să acopere riscul de accidente şi daunele. La nivel agregat însă daunele nu sunt acoperite prin primele pe care companiile de asigurări le încasează.

"Pe noi (ASF - n.r.) ne interesează să fie acoperite daunele pentru posesorii de poliţe şi ele trebuie să fie acoperite la timp, este treaba asigurătorilor. Noi o să le impunem nişte indicatori agregaţi ca ei să-şi facă o socoteală individuală pe poliţe, costuri şi încasări, astfel încât să acopere daunele. Le-am sugerat să scadă costurile, comisioanele, cât să scadă iar nu putem să le spunem. Sunt anumite produse la care ne uităm în pieţele din afară, sunt anumite produse care suntem convinşi că pot fi distribuite cu costuri mai mici, dar nu putem să mergem individual să le spunem cu cât să scadă", a adăugat şeful ASF.

Negriţoiu a arătat că-şi propune ca piaţa să ajungă la un echilibru anul viitor, înainte de 1 ianuarie 2016, când piaţa se va schimba fundamental prin introducerea normelor Solvency II, care reprezintă un alt sistem de monitorizare a riscurilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici