- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Nereguli la Autostrada Transilvania semnalate de "un grup de muncitori"
Un număr de 20 de nereguli care ar fi făcute de constructorul Autostrăzii Transilvania sunt semnalate într-un document trimis marţi presei şi semnat de "un grup de muncitori", printre acestea fiind situaţia angajărilor şi calitatea lucrărilor, însă compania Bechtel respinge acuzaţiile.
Nereguli la Autostrada Transilvania semnalate de "un grup de muncitori" (Imagine: Mediafax Foto)
Documentul semnat de "un grup de muncitori" este intitulat "Ghidul Bechtel & Enka pentru construcţia în anul 2009 a 42 de km de autostradă de pe Tronsonul 2B" şi prezintă "zece porunci negative" şi "zece porunci pozitive" "impuse" de Bechtel.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Guvern fără USR. Lasconi: Am vrut să fim la guvernare, dar ei nu nu ne vor
-
Predoiu, despre momentul în care vor fi ridicate barierele pentru intrarea în Schengen terestru
-
Expertiza medicală a capacităţii muncii va fi coordonată unitar la nivel naţional
"Muncitorii" semnalează nereguli legate de situaţia angajărilor, de calitatea lucrărilor de pe autostradă, conform acestora, multe dintre standardele de calitate fiind încălcate.
În document, se menţionează că, la kilometrul 28, asfaltul este turnat fără curăţarea terasamentului de noroi, iar turnarea materialului se face indiferent de condiţiile meteorologice, lucru ce scade mult durata de viaţă a drumului.
În cele "zece porunci pozitive", se sesizează că firma face concedieri doar din rândul muncitorilor români, în timp ce numărul angajaţilor turci creşte.
Cele"zece porunci negative" sunt următoarele:
- "activităţile de turnare a asfaltului nu necesită curăţarea suprafeţei de contact, aplicarea în exces a emulsiei acoperă urmele de noroi la km 28",
- "turnarea asfaltului nu depinde de condiţiile meteorologice. La 1 iunie 2009, la Ecuator era soare, nu ploua ca la km 21",
- "lucrările de drenaj nu trebuie să fie perfecte. Apa le va afecta cu siguranţă pe cele de la km 35, aşa că nu se va mai observa că SEDA-N a lucrat prost",
- "reprezentanţii consultantului nu stau zi şi noapte pe şantier. Se pot găsi momente favorabile în care să se facă lucrările «delicate»".
- "subcontractorii românii nu trebuie plătiţi la timp. În fond, e problema lor că nu au bani de plata salariilor",
- "evidenţa cantităţilor de agregate de pe stoc nu trebuie să fie cea corectă. Trebuie să trăiască şi firmele de transport",
- "cu orice preţ, oţelul-beton nu trebuie achiziţionat din România, indiferent ce vrea prefectul sau ministrul. ENKA e o firmă turcească, e normal să promoveze interesele firmelor turceşti",
- "termenele de finalizare a lucrărilor nu trebuie respectate. Segmentul Turda - Gilău poate fi dat în folosinţă şi în 2010 sau 2011, nu neapărat la 15 noiembrie 2009",
- "nu trebuie respectată adâncimea de forare a piloţilor. Ce mai contează câteva zeci de centimetri în plus sau mai ales în minus pentru că betonul respectă principiul vaselor comunicante şi iese prin toate gropile de fundare chiar dacă se toarnă numai în una?"
- "salariile lunare ale angajaţilor români nu se compară cu cele angajaţilor turci. Asta ar fi chiar culmea".
În rândul "poruncilor pozitive" se menţionează că numărul angajaţilor turci poate creşte, chiar dacă se fac reduceri de personal şi că acestea se fac din rândul angajaţilor români.
Semnatarii documentului mai susţin că "pot fi exercitate presiuni asupra angajaţilor Egis Route (Egis Route Scetauroute, consultantul Guvernului privind lucrările la Autostrada Transilvania - n.r.) sau Inspectoratului de Stat în Construcţii".
"Orice pată de ulei sau motorină de pe asfaltul aplicat iese cu detergent, fără a mai fi nevoie de frezarea părţii carosabile afectate la km 28. Fisurile de la platforma podului de la km 31 se pot masca uşor prin betonare. În fond, fisurile sunt inerente oricăror activităţi în domeniul construcţiilor. Agregatele necorespunzătoare se pot utiliza în cadrul lucrărilor la fundaţia infrastructurii rutiere. Oricum sunt acoperite apoi cu asfalt", mai scrie în document.
Bechtel respinge acuzaţiile
În replică, reprezentanţii companiei Bechtel susţin că toate lucrările de construcţie la Proiectul Autostrada Transilvania respectă standardele de calitate ISO9001.
Potrivit Lilianei Tebeica, specialist în comunicare la Autostrada Transilvania, toate lucrările de construcţie executate de către antreprenor şi cele efectuate în sub-antreprenoriat de companii subcontractoare sunt în deplină conformitate cu standardele de construcţie din cadrul specificaţiilor româneşti.
"Ca urmare a unui mesaj tendenţios trimis astăzi ( luni - n.r.) de un grup de persoane care se pretind angajate în cadrul proiectului, dar care atacă nivelul calităţii lucrărilor la Autostrada Transilvania precizăm că toate lucrările de construcţie la proiectul Autostrada Transilvania respectă standardele de calitate ISO9001. În plus, toate lucrările sunt supervizate şi aprobate de un reprezentant al CNADNR şi de autorităţile române din domeniu", precizează reprezentanţii companiei Bechtel.
Conform sursei citate, proiectul Autostrada Transilvania utilizează un sistem eficient de control al calităţii pentru a identifica orice probleme referitoare la materialele sau lucrările de construcţie.
"Astfel, din totalul de materiale testate în cadrul proiectului, 98 la sută trec testele de calitate de la prima încercare, iar 99.8 la sută din lucrările efectuate până în prezent respectă standardele de calitate. (...) Considerăm că mesajul care a ajuns astăzi (luni-n.r.) la dumneavoastră continuă o serie de iniţiative care urmăresc denigrarea activităţii noastre prin crearea unei false impresii cu privire la ceea ce se întâmplă pe şantier", au adăugat reprezentanţii companiei.
Conform sursei citate, aşa cum era planificat încă de săptămâna trecută, miercuri va fi organizată o vizită pe şantier pentru presă în care vor fi prezentate ultimele lucrări de construcţie şi jurnaliştii vor putea vedea lucrările puse în discuţie.
Un document similar, semnat "un grup de angajaţi Bechtel", a fost transmis presei în luna martie a acestui an şi semnala că pe tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania un viaduct are fisuri, iar pilonii ar putea să cedeze la presiunea apei.
În replică, la vremea respectivă, reprezentanţii companiei Bechtel susţineau că proiectul Autostrada Transilvania respectă cerinţele ISO9001 privind sistemul de gestiune a calităţii. Directorul de comunicare al companiei Bechtel, Bogdan Sgârcitu, menţiona că din totalul de materiale testate în cadrul proiectului, 98 la sută trec testele de calitate de la prima încercare.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 23:04
-
ieri, 23:02
Ucraina primeşte 2 miliarde de dolari din active ruseşti îngheţate