NEXT-E şi UE finanţează staţii de încărcare pentru maşini electrice în România şi în alte ţări

Consorţiul NEXT-E şi Uniunea Europeană au semnat, joi, un acord de finanţare, în valoare de aproape 19 milioane de euro, pentru 252 de staţii de încărcare rapidă şi ultra-rapidă pentru autovehicule electrice în mai multe state din Europa Centrală şi de Est, printre care şi România, potrivit E.ON.

Urmărește
535 afișări
Imaginea articolului NEXT-E şi UE finanţează staţii de încărcare pentru maşini electrice în România şi în alte ţări

NEXT-E şi UE finanţează staţii de încărcare pentru maşini electrice în România şi în alte ţări

Partenerii din cadrul consorţiului NEXT-E au semnat, joi, la Tallinn, în cadrul evenimentului Digital Transport Day, un acord de finanţare cu INEA (Innovation and Networks Executive Agency), care va face posibilă construirea unei reţele de încărcare pentru autovehicule electrice în şase ţări din Europa Centrală şi de Est: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croaţia şi România, potrivit unui comunicat al E.ON.

În luna iulie 2017, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanţare prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Consorţiul NEXT-E va primi 18,84 milioane de euro în vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanţare CEF acordată unui proiect privind vechiculele electrice. În cadrul acestuia, consorţiul va instala 222 de staţii de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport şi a reţelei trans-europene de transport (TEN-T).

„Piaţa de automobile electrificate – electrice şi plug-in hybrid – se află într-o fază incipientă în România, dar se dezvoltă rapid. Deja am dublat vânzările de BMW i3 în acest an, comparativ cu 2016”, a declarat Wolfgang Schulz, director general al BMW Group România.

Proiectul va asigura acces la expertiză ţărilor care, în prezent, nu au un număr mare de vehicule electrice, precum Ungaria şi România.

În vederea asigurării interoperabilităţii către Vest şi creării unei reţele complet conectate, proiectul va fi coordonat alături de alte proiecte cofinanţate de către Connecting Europe Facility (CEF), ca de exemplu ULTRA-E, EAST-E şi FAST-E.

Proiectul NEXT-E reprezintă cooperarea a patru companii din cadrul sectoarelor de electricitate, petrol şi gaze naturale care şi a producătorii de autovehicule pentru a crea o reţea de staţii de încărcare a autovehiculelor electrice interoperabilă, de-a lungul coridoarelor TEN-T din Europa Centrală şi de Est.

Consorţiul este format din companiile din cadrul Grupului E.ON (Zapadoslovenská energetika in Slovakia, E.ON Czech Republic, E.ON Hungary, E.ON Romania), Grupului MOL (filialele din cele şase ţări participante), Hrvatska elektroprivreda din Croaţia, PETROL (în Slovenia şi Croaţia), precum şi Nissan şi BMW.

Reţeaua, alcătuită din 222 de staţii de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW), are ca scop crearea unei infrastructuri în Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croaţia şi România. Această reţea, a cărei implementare este preconizată pentru anul 2020, va fi conectată cu reţeaua de încărcătoare electrice din Europa de Vest, datorită coordonării cu alte proiecte finanţate prin intermediul CEF.

Instalarea staţiilor de încărcare rapidă este aşteptată să înceapă în anul 2018, iar instalarea de staţii ultra-rapidă este planificată pentru anul 2019. Finalizarea proiectului este estimată pentru sfârşitul anului 2020.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici