Nissan Motor vrea să ajungă la o cotă de 8% pe piaţa mondială, în şase ani

Nissan Motor are ca obiectiv atingerea unei cote pe piaţa mondială şi a unei marje de profit de 8%, în decurs de şase ani, prin lansarea, în medie, a unui nou vehicul la fiecare şase săptămâni, pentru a atrage clienţi de la producătorii rivali, transmite Reuters.

Urmărește
16 afișări

Noul plan de afaceri pe termen mediu, numit Nissan Power 88, se va concentra pe pieţele emergente din Brazilia, Rusia, India şi China, precum şi pe cele aflate în dezvoltare din Asia de Sud-Est, a declarat luni directorul general al producătorului japonez, Carlos Ghosn, care conduce şi Renault.

"Este pentru prima oară când Nissan începe un plan de afaceri în ofensivă, în loc de reconstrucţie sau apărare", a afirmat Ghosn într-o conferinţă de presă susţinută la sediul Nissan din Yokohama.

Ţinta privind cota de piaţă implică vânzări anuale de peste şapte milioane de vehicule, în baza estimării lui Ghosn potrivit căreia livrările vor atinge peste 90 de milioane de unităţi la nivel mondial în anul financiar care se va încheia în 2017.

Ghosn a coordonat patru planuri de dezvoltare ale Nissan, din 1999, când a fost formată alianţa cu partenerul Renault, şi a transformat compania japoneză dintr-una aproape falimentară într-una dintre cele mai profitabile din industria auto.

Restructurarea Nissan este de mult încheiată, situaţia sa financiară este în ordine, iar investiţiile sunt orientate către maşini electrice şi vehicule subcompacte low-cost, pe platformă V.

Următoarea fază de dezvoltare trebuie să fie creşterea vânzărilor şi a profitabilităţii, a spus Ghosn.

Anul trecut, Nissan a avut o cotă de 5,8% pe piaţa auto mondială, cu o creştere peste cea a industriei de profil, în special în China şi Europa. Marja operaţională a fost de 6,1%.

În cadrul noului plan, Nissan urmează să construiască 200.000 de vehicule pe an la o fabrică în Brazilia.

Fabrica va fi al cincilea centru de producţie al maşinilor pe platformă V, după Thailanda, India, China şi Mexic.

Ghosn vrea ca alianţa Renault-Nissan să se alăture Toyota Motor, General Motors şi Volkswagen în topul celor mai mari producători auto, în funcţie de vânzări, pentru a avea capacitatea să compenseze costurile mai mari de dezvoltare implicate de noile standarde privind emisiile poluante şi economia de carburanţi.

Pe lângă legăturile operaţionale cu companii concurente, precum Daimler şi Mitsubishi Motors, Nissan şi Renault discută preluarea unei participaţii majoritare la AvtoVAZ, cel mai mare producător auto din Rusia.

Prin această achiziţie, alianţa ar urca pe locul al treilea în topul mondial al producătorilor auto, în funcţie de volumul vânzărilor.

Nissan urmează să dezvolte şi brandul premium Infiniti, vizând o cotă de 10% pe piaţa mondială a maşinilor de lux, până în 2016/2017.

Compania va trece de la producţia de nişă a maşinilor cu emisii zero la producia de serie, Renault şi Nissan urmând să ajungă până în 2017 la vânzări anuale cumulate de 1,5 milioane de vehicule electrice.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici