Nissan vrea să relanseze marca Datsun, cu un model de 2.300 de euro

Producătorul auto nipon Nissan, la care Renault deţine o participaţie de 43,4%, intenţionează să relanseze marca Datsun, iar compania speră să stabilească noi minime în privinţa preţului.

Urmărește
3110 afișări
Imaginea articolului Nissan vrea să relanseze marca Datsun, cu un model de 2.300 de euro

Nissan vrea să relanseze marca Datsun, cu un model de 2.300 de euro (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Nissan va încerca să ofere cel mai ieftin model la circa 3.000 până la 5.000 de dolari, sperând astfel să atragă o paletă cât mai largă de clienţi. 

Cel mai mic preţ este la aproape o treime faţă de cel mai ieftin model al Nissan din acest moment, Tsuru, vândut în Mexic pentru 8.000 de dolari, potrivit cotidianului Wall Street Journal.

Nissan are în plan să ofere şase modele Datsun, aşteptate pentru începutul anului 2014, la preţuri care nu vor fi depăşite decât de câţiva producători specializaţi în modele mici din China şi India, a declarat şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.

Marile companii auto nu au reuşit încă să dezvolte strategii care să le permită să acceseze profitabil cel mai de jos segment al pieţelor emergente, chiar dacă aceste ţări formează, deja, jumătate din piaţa auto mondială.

Strategia pe ansamblu a Nissan şi alegerea Datsun pentru modelele foarte ieftine au înfruntat o anumită opoziţie în cadrul companiei şi va produce îngrijorare unor analişti şi iubitorilor de maşini, notează Wall Street Journal (WSJ).

În zilele sale de glorie, Datsun era un brand mai ieftin, dar preţuit pentru designul elegant şi inovaţii. Pentru a putea aduce preţul la 3.000 de dolari pentru cel mai ieftin model, obiectiv despre care şi oficialii Nissan afirmă că va fi dificil de atins, compania va trebui să renunţe la caracteristici care sunt de mult timp standard în SUA, însă nu şi pe pieţele emergente, de la transmisie automată la set complet de airbaguri. 

Planurile Nissan nu vor fi uşor de îndeplinit, admit persoane din cadrul Nissan, cel puţin nu într-un mod care să asigure şi profit. În afara autovehiculelor speciale, precum modelul de mici dimensiuni produse de Suzuki în India, alţi producători auto s-au ţinut departe de segmentul foarte ieftin al pieţelor emergente.

Această parte a pieţei rămâne rezervată maşinilor cu preţuri sub 5.000 de dolari, cu marje de profit extrem de reduse, precum modelul chinezesc QQ al Chery, Maruti 800 produs de Suzuki pentru piaţa din India şi Nano al companiei Tata Motors.

Renaşterea Datsun ca brand foarte ieftin a început după ce producătorul indian Tata Motors a anunţat planuri de a construi o maşină sub 3.000 de dolari. Ghosn a fost uimit de anunţ, întrucât până atunci i s-a spus că o maşină nu poate fi construită pentru mai puţin de circa 6.000 de dolari, notează WSJ. Şeful Nissan a cerut unei echipe de specialişti, Nissan Exploratory Team, să caute modalităţi de a construi o maşină ieftină mai bună.

Grupul a lansat un proiect secret numit "Maşina de 3.000 de dolari" în 2007 şi a ales India pentru studii despre ce vor cumpărătorii şi, mai ales, la ce se poate renunţa pentru a face maşina mai ieftină. Doi ani mai târziu, Tata Motors a lansat Nano, însă vânzările au fost dezamăgitoare, fiind puse pe seama unei campanii de marketing greşite.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici