- Home
- Economic
- ATSUGI, JAPONIA, (02.10.2012, 14:04)
- Marius Oncu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Nissan vrea să relanseze marca Datsun, cu un model de 2.300 de euro
Producătorul auto nipon Nissan, la care Renault deţine o participaţie de 43,4%, intenţionează să relanseze marca Datsun, iar compania speră să stabilească noi minime în privinţa preţului.
Urmărește
3110 afișări
Nissan vrea să relanseze marca Datsun, cu un model de 2.300 de euro (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Nissan va încerca să ofere cel mai ieftin model la circa 3.000 până la 5.000 de dolari, sperând astfel să atragă o paletă cât mai largă de clienţi.
Cel mai mic preţ este la aproape o treime faţă de cel mai ieftin model al Nissan din acest moment, Tsuru, vândut în Mexic pentru 8.000 de dolari, potrivit cotidianului Wall Street Journal.
Nissan are în plan să ofere şase modele Datsun, aşteptate pentru începutul anului 2014, la preţuri care nu vor fi depăşite decât de câţiva producători specializaţi în modele mici din China şi India, a declarat şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Marile companii auto nu au reuşit încă să dezvolte strategii care să le permită să acceseze profitabil cel mai de jos segment al pieţelor emergente, chiar dacă aceste ţări formează, deja, jumătate din piaţa auto mondială.
Strategia pe ansamblu a Nissan şi alegerea Datsun pentru modelele foarte ieftine au înfruntat o anumită opoziţie în cadrul companiei şi va produce îngrijorare unor analişti şi iubitorilor de maşini, notează Wall Street Journal (WSJ).
În zilele sale de glorie, Datsun era un brand mai ieftin, dar preţuit pentru designul elegant şi inovaţii. Pentru a putea aduce preţul la 3.000 de dolari pentru cel mai ieftin model, obiectiv despre care şi oficialii Nissan afirmă că va fi dificil de atins, compania va trebui să renunţe la caracteristici care sunt de mult timp standard în SUA, însă nu şi pe pieţele emergente, de la transmisie automată la set complet de airbaguri.
Citeşte şi:
Alianţa Renault-Nissan va deveni acţionar majoritar al celui mai mare producător de maşini din Rusia, AvtoVAZ
Planurile Nissan nu vor fi uşor de îndeplinit, admit persoane din cadrul Nissan, cel puţin nu într-un mod care să asigure şi profit. În afara autovehiculelor speciale, precum modelul de mici dimensiuni produse de Suzuki în India, alţi producători auto s-au ţinut departe de segmentul foarte ieftin al pieţelor emergente.
Această parte a pieţei rămâne rezervată maşinilor cu preţuri sub 5.000 de dolari, cu marje de profit extrem de reduse, precum modelul chinezesc QQ al Chery, Maruti 800 produs de Suzuki pentru piaţa din India şi Nano al companiei Tata Motors.
Renaşterea Datsun ca brand foarte ieftin a început după ce producătorul indian Tata Motors a anunţat planuri de a construi o maşină sub 3.000 de dolari. Ghosn a fost uimit de anunţ, întrucât până atunci i s-a spus că o maşină nu poate fi construită pentru mai puţin de circa 6.000 de dolari, notează WSJ. Şeful Nissan a cerut unei echipe de specialişti, Nissan Exploratory Team, să caute modalităţi de a construi o maşină ieftină mai bună.
Grupul a lansat un proiect secret numit "Maşina de 3.000 de dolari" în 2007 şi a ales India pentru studii despre ce vor cumpărătorii şi, mai ales, la ce se poate renunţa pentru a face maşina mai ieftină. Doi ani mai târziu, Tata Motors a lansat Nano, însă vânzările au fost dezamăgitoare, fiind puse pe seama unei campanii de marketing greşite.
Citește pe alephnews.ro: Sectorul tech e „zguduit” de prezența lui Elon Musk. Ce impact are noua administrație Trump asupra marilor companii
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Blat făcut de Prigoană și Mihaela?! Silviu nu era de fapt căsătorit, dar avea un 'contract de obligații' cu Mihaela, care nici măcar nu locuia cu el!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 18:33
-
astăzi, 18:33
Iranul sprijină Libanul în negocierile de încetare a focului şi caută să pună capăt „problemelor”