- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Niţă: Statul are datoria să înceapă să promoveze produsele şi brandurile româneşti
Ministrul pentru Comerţ, Constantin Niţă, a declarat, vineri, la Alba Iulia, că statul "are datoria să înceapă să promoveze produsele şi brandurile româneşti", astfel că se caută pieţe noi pentru produse, în contextul în care exportul a scăzut cu 30 la sută în primul trimestru.
Niţă: Statul are datoria să înceapă să promoveze produsele şi brandurile româneşti
Ministrul pentru IMM, Comerţ şi Mediu de Afaceri, Constantin Niţă, a declarat că România caută noi pieţe pentru a-şi vinde produsele, în contextul în care volumul exportului a scăzut cu 30 la sută, pe primele trei luni ale anului 2009, comparativ cu primele trei luni ale anului trecut.
Constantin Niţă a afirmat, într-o conferinţă de presă, că ministerul pe care îl conduce este preocupat de găsirea unor noi pieţe de desfacere pentru produsele româneşti, printre zonele vizate amintind China, Rusia, ţările arabe, Azerbaijan sau Kazakhstan.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Alegeri prezidenţiale 2024. Ce arată cele mai recente sondaje publicate. Cine ar putea intra în turul doi
-
Bucureştenii decid viitorul oraşului: Referendum crucial în aceeaşi zi cu alegerile prezidenţiale. Iată ce trebuie să ştii
-
Euro a scăzut la cel mai jos nivel din 2022 din cauză că pieţele se aşteaptă la o nouă scădere de dobândă. Din păcate şi din economia reală vin veşti proaste: sectorul privat din zona euro a scăzut dintr-o dată şi se duce înspre contracţie
Niţă a explicat că ministerul a început să promoveaze firmele şi produsele româneşti în aceste zone şi că va deschide centre de promovare a produselor româneşti în oraşe precum Moscova, Chişinău, Cairo, New Delhi, Beijing şi Istanbul.
"Este nevoie de măsuri mai energice pentru a stopa declinul economic şi a reîncepe procesul de creştere economică, în partea a doua a acestui an. Ne preocupă găsirea de noi pieţe. Suntem într-un proces de promovare agresivă a produselor româneşti pe aceste pieţe", a spus Niţă.
Potrivit oficialului, o atenţie specială este acordată Chinei, "o ţară cu mari posibilităţi financiare, iar aceste resurse financiare pot fi investite şi în România". Ministrul IMM-urilor a explicat că aceasta este o piaţă care era tradiţională pentru România, unde s-au exportat tot felul de produse.
El a adăugat că Rusia a fost, la rândul său, o piaţă foarte bună pentru produsele româneşti, iar atenţia ministerului se îndreaptă şi spre această ţară.
"Statul are datoria să înceapă să promoveze produsele şi brandurile româneşti şi să începem să ne echilibrăm balanţa de plăţi externe. Echilibrarea poate fi făcută fie prin export direct sau investiţii directe în economie a celor din străinătate", a spus Constantin Niţă.
El a afirmat că datele statistice arată că volumul exportului a scăzut cu 30 la sută pe primele trei luni ale acestui an, comparativ cu primele trei luni ale anului trecut.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO