- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.03.2019, 15:14)
- Departamentul Economic
Noi moduri de etichetare pentru pneuri în Uniunea Europeană. Ce va apărea pe acestea pe lângă informaţii cu privire la aderenţa pe zăpadă şi pe gheaţă
UE îşi actualizează normele privind etichetarea pneurilor, sub aspectul performanţei lor energetice, pe lângă informaţii cu privire la aderenţa pe zăpadă şi pe gheaţă, informează un comunicat.
Urmărește
2846 afișări
Noi moduri de etichetare pentru pneuri în Uniunea Europeană. Ce va apărea pe acestea pe lângă informaţii cu privire la aderenţa pe zăpadă şi pe gheaţă
Consiliul Transporturi, Telecomunicaţii şi Energie a adoptat luni poziţia de negociere cu privire la noile norme propuse.
Noile norme vor aduce beneficii consumatorilor, care vor putea face alegeri în cunoştinţă de cauză cu privire la siguranţa şi eficienţa consumului de combustibil ale pneurilor lor. Normele vor contribui totodată la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în sectorul rutier şi vor ajuta astfel UE să îşi îndeplinească angajamentele asumate în temeiul Acordului de la Paris.
„Poziţia de negociere a Consiliului clarifică şi extinde domeniul de aplicare al cadrului de reglementare actual. Ea actualizează eticheta şi solicită includerea de informaţii cu privire la aderenţa pe zăpadă şi pe gheaţă. Noile cerinţe privind afişarea etichetei, inclusiv pentru vânzarea la distanţă şi vânzările pe internet, vor îmbunătăţi vizibilitatea sa pentru consumatori şi vor garanta că aceştia sunt pe deplin informaţi atunci când iau decizii de cumpărare. Regulamentul îmbunătăţeşte şi asigurarea respectării, creând o obligaţie de a înregistra pneurile într-o bază de date a produselor”, spune Anton Anton, ministrul energiei din România şi preşedintele Consiliului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Avertismentul lansat de premierul polonez Tusk: UE trebuie să se înarmeze pentru a „supravieţui” unei lumi incerte
-
Intrarea în Schengen şi deschiderea autostrăzilor de la Craiova la Paşcani încing piaţa de logistică
-
Consiliul UE adoptă recomandări pentru ţările în procedură de deficit excesiv, între care România
Domeniul de aplicare al regulamentului este extins pentru prima dată la pneurile pentru camioane şi autobuze (pneurile C3). Anterior, numai pneurile pentru autoturisme şi camionete făceau obiectul normelor. Poziţia Consiliului permite, de asemenea, includerea viitoare a pneurilor reşapate, după ce va fi elaborată o metodă de testare adecvată pentru măsurarea performanţei acestui tip de pneu. Există o clauză de revizuire, care prevede posibilitatea includerii pe viitor a kilometrajului şi a abraziunii ca parametri pentru etichetă, când vor fi disponibile metode de testare adecvate.
Obiectivul sistemului de etichetare a pneurilor constă în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi a poluării fonice în sectorul transporturilor, precum şi în creşterea siguranţei rutiere printr-o mai bună informare a consumatorilor cu privire la parametrii pneurilor pe care le cumpără, sub aspectul siguranţei, al zgomotului şi al eficienţei consumului de combustibil. Transportul rutier generează aproximativ 22 % din emisiile totale de gaze cu efect de seră din Uniune, iar pneurile, mai ales din cauza rezistenţei la rulare, sunt răspunzătoare pentru 5 %-10 % din consumul de combustibil al unui vehicul. O reducere a rezistenţei la rulare a pneurilor contribuie aşadar la reducerea emisiilor, aducând totodată economii consumatorilor graţie unui consum de combustibil mai scăzut.
Era necesară revizuirea normelor, întrucât în urma revizuirii cadrului legislativ actual a reieşit că sistemul de etichetare a pneurilor nu îşi atingea pe deplin obiectivul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră în sectorul transporturilor, din cauza vizibilităţii scăzute a etichetelor şi a unei slabe asigurări a respectării.
După ce Parlamentul European îşi va fi adoptat poziţia cu privire la dosar, vor putea începe negocierile interinstituţionale.
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 15:50
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1064. Zelensky: Ucraina se va alătura NATO dacă Trump doreşte / Trump afirmă că SUA „probabil” vor sancţiona Rusia dacă Moscova refuză negocierile de pace / Secretarul de Stat al SUA: Vrem să punem capăt războiului din Ucraina, astfel încât acesta să nu reînceapă peste 3-4 ani
-
astăzi, 15:44
Cseke Attila, despre demiterea lui Klaus Iohannis: În 35 de ani încă nu am demis niciun preşedinte