„Cel mai rău pentru un ministru este să fie captiv hârtiilor şi funcţionarilor şi situaţiilor pe care le primeşte de la constructori. Dacă mă uitam după constructori, uitaţi-vă la lotul 3 tronsonul Lugoj-Deva putea fi dat în grafic, a doua zi după ce am făcut receptia. Nici nu am apucat să facem recepţia că s-a şi crăpat autostrada. Nu mai putem să ne bazăm pe ce dau firmele de consultanţă şi construcţii. Acolo unde avem elemente pe parcursul de investiţii că nu s-a respectat, nu poţi spune că ai 100% un obiectiv”, a declarat Răzvan Cuc.
CNAIR a executat la jumătatea lunii septembrie garanţia constructorului lotului 3 al autostrăzii, înainte de pronunţarea deciziei tribunalului prin care se suspenda executarea. La finele lunii august ministrul Cuc a decis rezilierea contractului cu constructorul spaniol, după identificarea a 60 de neconformităţi, printre care cedări de terasament sau fisuri longitudinale şi transversale.
Compania de Autostrăzi a emis o factură de penalităţi pentru neremedierea unor conformităţi în timpii în care trebuiau să remedieze şi pentru întârzierile din contract, în valoare de 73 de milioane de lei, iar valoarea garanţiei de bună execuţie a contractului este de 58 de milioane de lei.